۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۵۴۴۴۰

حفر وتکمیل ۹حلقه چاه نفت در مناطق نفتخیز جنوب

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: عملیات حفر و تکمیل ۹ حلقه چاه نفت در فروردین ماه سال جاری در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور با موفقیت انجام شد.
حفر وتکمیل ۹حلقه چاه نفت در مناطق نفتخیز جنوب
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مسعود افشار  اظهارکرد: از این تعداد چاه هشت حلقه در گستره فعالیت شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یک حلقه در اجرای پروژه‌های کلید در دست شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) تکمیل نهایی و تحویل کارفرما شد.
وی با بیان اینکه همچنین در این مدت متراژ حفاری چاه‌ها به رقم هشت هزار و ۱۶۴ متر رسید افزود: در زمان حاضر ۱۸ دکل ناوگان حفاری شرکت در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری تصریح‌کرد: با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز در چارچوب برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران، اجرای طرح‌های توسعه‌ای، بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری با حداکثر ظرفیت‌های سازمان در دستور کار امسال این شرکت قرار دارد.
بر اساس این گزارش، از مجموع چاه های حفر شده در پارسال، ۱۵ حلقه توسعه ای توصیفی، پنج حلقه اکتشافی و ۷۹ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است. از این تعداد ۷۷ حلقه چاه در گستره فعالیت پنج شرکت بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، هشت حلقه در شرکت نفت فلات قاره در حوزه فرا ساحل، هشت حلقه در اجرای طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۲ حلقه در قالب پروژه و چهار حلقه در پروژه های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل و در اختیار شرکت های کارفرما قرار گرفت.
متراژ حفاری چاه های نفت و گاز سال گذشته این شرکت بیش از ۶۷ هزار متر بوده است.
هم اکنون از شمار ۷۳ دکل حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ناوگان این شرکت ۶۳ دستگاه در مدار عملیات و یا جابجایی هستند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی