۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۵۴۵۴۲

علت راه‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: یکی از اهداف اجرای پروژه راه اندازی پالایشگاه گاز هویزه جمع آوری گازهای فلر به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست است.
علت راه‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،عبدالعلی علی عسکری در حاشیه راه اندازی فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای پروژه راه اندازی پالایشگاه گاز هویزه جمع آوری گازهای فلر به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ محیط زیست، افزود: رهبر معظم (مدضله‌العالی) پیش از این فرموده بودند که فلرها باید خاموش شود و به جای آنکه محیط زیست را آلوده کند، به ثروت ملی تبدیل شوند.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: بر همین اساس به دنبال آن بودیم تا با راه اندازی این پالایشگاه از نابود شدن به ثروت ملی جلوگیری کنیم.
علی عسکری با تاکید بر اینکه این پروژه، یک پروژه زیست محیطی جهانی در غرب کارون است، گفت: گازهایی که به پالایشگاه وارد می شود پس از تفکیک به گاز متان پاکیزه تبدیل و به شبکه ملی ارسال می شود.
وی همچنین بیان کرد: ظرفیت پروژه، 500 میلیون مترمکعب گاز در روز است که مقداری از آن خوراک‌پتروشیمی ها شده و مقداری برای شبکه گاز مصرفی کشور است. وی در پایان بیان کرد: این پروژه توسط ریاست محترم جمهور افتتاح شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی