۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۱۵۵۲۶۵

پتروشیمی خراسان در ذخیره سازی گاز متان سرمایه گذاری می کند

مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان گفت: فعالیت مطالعاتی برای ذخیره سازی گاز متان در فصول سرد سال توسط این مجتمع آغاز شده است و طی چند سال شرایط ذخیره سازی گاز متان در شمالشرق کشور فراهم می شود.
پتروشیمی خراسان در ذخیره سازی گاز متان سرمایه گذاری می کند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،حسنی اظهار کرد: تفاهم نامه با پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.
وی تصریح کرد: گاز متان یا گاز شهری بعنوان سوخت و خوراک مجتمع پتروشیمی خراسان مصرف می شود که در ایام سرد سال بدلیل افزایش مصرف خانگی با قطعی مواجه است به همین دلیل باید شرایط ذخیره سازی آن فراهم شود.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان عنوان کرد: در این فرآیند گاز متان باید به مایع (ال‌ان‌جی) تبدیل شود تا شرایط ذخیره سازی آن فراهم شود.  
وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انجام مطالعات طراحی مفهومی و امکان‌سنجی فنی و اقتصادی احداث کارخانه ال‌ان‌جی با هدف پیک‌سایی مصرف گاز در شرکت پتروشیمی خراسان امضا شد و بر اساس آن مهندسی و نظارت فنی بر احداث کارخانه بر عهده پژوهشگاه صنعت نفت است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی