۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۵۵۴۳۴

کشف فرآورده سوختی قاچاق در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از افزایش ۷۵ درصدی کشفیات سوخت و کشف بیش از یک میلیون و ۴۴۸ هزار لیتر فرآورده سوختی قاچاق در استان کرمان خبر داد.
کشف فرآورده سوختی قاچاق در استان کرمان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،سردار عبدالرضا ناظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد پلیس استان کرمان در دو ماهه ابتدایی سال 1402 نسبت مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت شاهد افزایش انهدام باندهای حمل مواد مخدر و همچنین افزایش کشفیات حوزه سوخت قاچاق بوده‌ایم.
وی به افزایش 75 درصدی کشفیات سوخت قاچاق در دو ماهه ابتدای امسال در استان کرمان اشاره کرد و گفت: مقابله با عاملان حمل غیرمجاز سوخت از مخاطرات جاده‌ای و سوانح رانندگی هم خواهد کاست.
فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه این مدت بیش از 12 هزار و 856 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، 488 قاچاقچی دستگیر و 25 باند فعال در عرصه حمل و توزیع این مواد خانمانسوز منهدم شدند، گفت: در این مدت افزایش 15 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، توقیف 326 دستگاه خودروی حامل مواد، جمع‌آوری بیش از 2 هزار و 200 معتاد متجاهر و همچنین کشف 21 هزار و 528 بسته سیگار قاچاق را داشتیم.
وی با اشاره به موقعیت استان کرمان ادامه داد: در حوزه دیگر کشفیات نیز در این مدت 330 متهم به دلیل حمل کالای قاچاق و همچنین بیش از یک میلیون و 448 هزار لیتر فرآورده سوختی قاچاق کشف و با دستگیری 232 قاچاق‌بر و توقیف 567 خودروی حامل سوخت که عمدتا از نوع سواری و وانت بوده‌اند از مخاطرات بسیار زیاد تردد این دست وسایل نقلیه در محورهای استان کاسته شده است.
ناظری با بیان اینکه ماموران پلیس شهربابک با انجام اقدامات اطلاعاتی و با همکاری ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از اقدام افرادی در زمینه قاچاق سوخت به صورت باندی از استان‌های مرکزی به مناطق جنوبی و در نهایت خروج آن ها از کشور مطلع شدند، افزود: در این ارتباط ماموران پلیس شهربابک با تکمیل اقدامات اطلاعاتی از ورود سه دستگاه تریلر حمل سوخت به حوزه "شهربابک" مطلع و با استقرار در محور ترانزیتی "شهربابک- بندرعباس" هر سه دستگاه تانکر را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این سه تانکر 98 هزار و 500 لیتر گازوئیل قاچاق که از تهران به صورت غیرمجاز بارگیری و به مقصد جنوب و شرق کشور در حال انتقال بودند کشف شد، گفت: در این ارتباط 5 متهم به صورت باندی به دنبال خروج غیرمجاز این محموله‌ها از کشور بودند، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی