۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۱۵۶۱۰۰

ظرفیت اسمی تولید برق به ۹۱ هزار مگاوات رسید

در پایان دومین ماه سال، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۱ هزار و ۹ مگاوات رسید که از این رقم، واحدهای حرارتی با مجموع ظرفیت منصوبه ۷۴هزار و ۱۹۹ مگاوات، سهمی ۸۱.۶درصدی دارند اما همچنان سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر از تولید برق ایران حدود یک‌درصد است.
ظرفیت اسمی تولید برق به ۹۱ هزار مگاوات رسید
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، با بهره برداری از واحدهای جدید حرارتی، تجدیدپذیر و تولیدپراکنده، ظرفیت اسمی تولید برق کشور در دوماه‌ نخست امسال، 102 مگاوات افزایش یافت.
با افزایش 102‌مگاواتی ظرفیت منصوبه تولید برق کشور، ظرفیت اسمی تولید برق در پایان اردیبهشت‌ماه به 91 هزار و 9 مگاوات رسید.
نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی بیشترین سهم را در ظرفیت منصوبه نیروگاهی ایران دارند. درحال حاضر 35 هزار و 559 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور داریم که 39.1 درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده است.
همچنین واحدهای بخاری و گازی با ظرفیت اسمی 15 هزار و 829 مگاوات و 22 هزار و 811 مگاوات، به‌ترتیب سهمی 17.4 درصدی و 25.1 درصدی در تولید برق کشور دارند.
درمجموع واحدهای حرارتی (بخاری، گازی و سیکل ترکیبی) با مجموع 74 هزار و 199 مگاوات، 81.6درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
در پایان اردیبهشت‌ماه ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی به 12 هزار و 93 مگاوات رسید که 13.3 درصد از ظرفیت منصوبه نیروگاهی را شامل می شود.
سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از ظرفیت اسمی تولید برق کشور همچنان حدود یک‌درصد است و با مجموع ظرفیت 1055 مگاوات، 1.1 درصد از این ظرفیت، به نیروگاه‌های تجدیدپذیر (بادی، خورشیدی و زیست توده) اختصاص دارد.
نیروگاه اتمی بوشهر که تنها نیروگاه اتمی کشور است، با ظرفیت 1020 مگاواتی، سهم 1.1 درصدی از ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران دارد.
مجموع ظرفیت اسمی تولید برق در نیروگاه‌های تولیدپراکنده و خودتأمین نیز به 2 هزار و 235 مگاوات می‌رسد که 2.5 درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور است.
همچنین واحدهای دیزلی با مجموع 407 مگاوات، 0.4 درصد از ظرفیت تولید برق کشور را شامل می‌شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی