۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۵۶۸۷۲

۷۰ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تامین می شود

رئیس انجمن انرژی ایران گفت: ۷۰درصد گاز مصرفی و ۵۰ درصد برق کشور در پارس جنوبی تامین می‌شود.
۷۰ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تامین می شود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،هاشم اورعی رئیس اتحادیه انجمن های انرژی ایران گفت: پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی جهان است.
او گفت: ۷۰ درصد گاز مصرفی و ۵۰ درصد برق کشور در پارس جنوبی تامین می شود،در زمستان سال گذشته با توجه به کمبود گاز پارس جنوبی ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و وارد شبکه گازی کشور می شود‌
اورعی گفت: اکنون ۳۷ درصد متوسط سالانه گاز کشور در بخش خانگی و تجاری، ۳۳ درصد نیروگاهی و ۳۰ درصد باقیمانده در بخش صنایع و حمل‌ونقل مصرف می‌شود.
به گفته او، از ۳۳ درصد گاز کشور که به مصرف بخش نیروگاهی می‌رسد، ۸۴ درصد برق کشور را تولید می‌کندو این بدان معناست که نه‌تنها در بخش انرژی وابستگی داریم، بلکه در بخش برق هم تکیه ما به گاز زیاد است، درنتیجه به محض اینکه احساس کمبود گاز داشته باشیم بلافاصله مشکل کمبود برق هم داریم.
رئیس اتحادیه انجمن انرژی ایران گفت: ۳۵ حلقه چاه جدید برای تولید گاز کشور باید حفر شد، اگر ما ۱۲ درصد تقاضا در مصرف داشته‌باشیم باید از امروز آغاز شود.
اورعی گفت: از سال ۱۴۰۴ هر سال معادل یک فاز پارس‌جنوبی را از دست می‌دهیم، یعنی علیرغم تمام سرمایه‌هایی که صرف کردیم هر سال یک فاز را تعطیل می‌کنیم، این در حالی است که میادین پارس جنوبی مهم است.
رئیس اتحادیه انجمن انرژی کشور گفت:متاسفانه وابستگی ما به گاز و برق در کشور روبه افزایش است.
اورعی گفت: مشکل بخش انرژی فقط فنی نیست و این سياست گذاری غلط است.
رئیس اتحادیه انجمن انرژی ایران گفت: براساس پیش‌بینی‌ها گفته شده در سال ۱۴۱۰ حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب در روز کسری گاز خواهیم داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی