۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸
کد مطلب : ۱۵۷۲۱۷

واردات نفت چین از روسیه رکورد جدید زد

رویترز در گزارشی اعلام کرد که چین در ماه گذشته میلادی خرید و ذخیره‌سازی نفت خام روسیه را با تخفیف‌های شدید به سرعت افزایش داده و به بالاترین سطح خود در ۳ سال گذشته رسانده است.
واردات نفت چین از روسیه رکورد جدید زد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،طی ماه ژوئن بزرگترین افزایش ماهانه در محموله‌های وارداتی نفت چین از روسیه صورت گرفت، زیرا این کشور 2.1 میلیون بشکه در روز به ذخایر تجاری یا استراتژیک خود اضافه کرد.
رویترز با استناد به داده‌های اداره کل گمرک چین محاسبه کرده است که این میزان نسبت به 1.77 میلیون بشکه در روز اضافه شده به موجودی انبارها در ماه مه افزایش نشان می‌دهد و بیشترین میزان از ژوئن 2020 محسوب می‌شود.
داده های گمرک چین همچنین نشان داد واردات نفت چین از روسیه در ژوئن به 2.56 میلیون بشکه در روز رسید که نشان دهنده افزایش خیره کننده 44 درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته میلادی است.
این داده‌ها نشان می‌دهد که چین در پنج ماه اول سال جاری میلادی حدود 950 هزار بشکه در روز به ذخایر خود اضافه کرده است که در مقایسه با 740 هزار بشکه در روز در کل سال 2022، 28 درصد افزایش نشان می‌دهد.
صادرات سالانه نفت خام روسیه به این کشور در نیمه اول سال 2023 با جهش 22 درصدی به 2.13 میلیون بشکه در روز رسید که به روسیه کمک کرد تا از شریک خود در ائتلاف اوپک پلاس یعنی عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت چین در سال جاری میلادی پیشی بگیرد.
بر اساس ارقام گمرکی و محاسبات انجام شده، میانگین صادرات نفت عربستان سعودی به چین بین ژانویه تا ژوئن 1.88 میلیون بشکه در روز بوده است.
رویترز علت رشد قوی واردات نفت را انقباض قابل توجه بازار این محصول در نیمه دوم سال 2023 عنوان کرد.
گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و روسیه از نوامبر گذشته تولید خود را به منظور ایجاد تعادل در بازار کاهش داده اند.
پیش از این در ماه جاری میلادی، روسیه پس از اقدام مشابه عربستان سعودی مبنی بر کاهش تولید نفت، اعلام کرد که به میزان 500 هزار بشکه در روز دیگر از ماه اوت تولید نفت خود کاهش می‌دهد.
ریاض نیز اعلام کرد که کاهش تولید داوطلبانه خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز برای یک ماه دیگر تمدید می‌کند تا شامل اوت شود. این کاهش به 1.5 درصد از عرضه جهانی خواهد رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی