۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۵۹۰۸۷

اذعان آمریکا به ناکارآمدی تحریم های نفتی روسیه

وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به قیمت‌های اخیر در بازار نفت روسیه، گفت: این وضعیت حاکی از آن است که سقف قیمتی تعیین شده از سوی گروه ۷ (هفت کشور پیشرفته اقتصادی جهان) آنطور که انتظار می‌رفت اثر بخش نبوده است.
اذعان آمریکا به ناکارآمدی تحریم های نفتی روسیه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، این نخستین اذعان علنی وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به چالش‌ها و ناکارآمدی طرح غرب برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه است.
جانت یلن در سفر به شهر «ساوانا» در ایالت «جورجیا» آمریکا است، در واکنش به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد قیمت نفت خام روسیه اکنون نزدیک به ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده درحالیکه سقف قیمت تعیین شده ۶۰ دلار بوده است، اظهار داشت: این قیمت ها نشان دهنده‌ی کاهش اثربخشی سقف قیمت است.
وزیر خزانه داری آمریکا گفت: روسیه پول، زمان و تلاش زیادی را صرف ارائه خدمات برای صادرات نفت خود کرده است.
وی تصریح کرد: آنها صادرات خود از طریق ناوگان سایه را افزوده اند، بیمه بیشتری ارائه کرده‌اند و چنین تجارتی با سقف قیمت ممنوعیتی ندارد.
پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، کشورهای گروه ۷ شامل هفت کشور با اقتصادهای پیشرفته، اتحادیه اروپا و استرالیا در اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) استفاده از بیمه شرکت‌های غربی برای انتقال دریایی نفت روسیه را ممنوع کرده و سقف قیمتی ۶۰ دلار را برای هر بشکه نفت روسیه تعیین کردند.
بر اساس این تحریم‌های جدید که از ۵ فوریه ۲۰۲۲ (۱۶ بهمن ۱۴۰۱) آغاز شد، واردات اکثر محصولات نفتی روسیه برای این کشورها ممنوع و محدودیت‌های قیمتی برای فرآورده‌های نفتی روسیه اعمال شد.
بر اساس این گزارش، با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی