۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
کد مطلب : ۱۵۹۴۸۸

کارگران شورون بار دیگر برای اعتصاب آماده می‌شوند

شورون از کمیسیون کار منصفانه استرالیا درخواست کرده است تا کمک کند آخرین اختلافات باقیمانده که مانع از دستیابی طرفین به توافق شده است را حل شود.
کارگران شورون بار دیگر برای اعتصاب آماده می‌شوند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،بیش از 500 کارگر در 2 پروژه‌ بزرگ شرکت شورون که در مجموع تولید 5 درصد ال‌ان‌جی جهان را در اختیار دارند، احتمالا هفته آینده اعتصاب می‌کنند.
  بیش از 500 کارگر در پروژه‌های «گورگون» و « وتستون » احتمالا هفته آینده اعتصاب می‌کنند.
این تهدید جدید پس از آن مطرح شد که اتحادیه نمایندگان کارگران اعلام کردند، شورون از وعده‌های خود مبنی بر پایبندی به توصیه‌های کمیسیون کار منصفانه سرپیچی کرده است.
اوایل این هفته رویترز گزارش داد، شورون از کمیسیون کار منصفانه استرالیا درخواست کرده است تا  کمک کند آخرین اختلافات باقیمانده که مانع از دستیابی طرفین به توافق شده است را حل شود.
بنا بر اعلام آرگوس، اختلاف‌ها مربوط به کمک هزینه‌ها، محل اقامت، هزینه پرواز برای آموزش و اختصاص خوابگاه در سکوهای تولید گاز است.
سخنگوی شورون به رویترز گفت: «با توجه به اینکه ما به دنبال کمک کمیسیون کار منصفانه برای حل و فصل تعداد کمی از موارد معوق بین طرفین هستیم، معتقدیم نیازی به اعتصاب نیست.»
پروژه گورگون ظرفیت تولید 15.6 میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال را دارد؛ این در حالی که است که تاسیسات وتستون می تواند سالانه 8.9 میلیون تن گاز تولید کند.
این 2 پروژه در مجموع بیش از 5 درصد ظرفیت تولید ال‌ان‌جی جهان را در اختیار دارند و هرگونه اختلال یا پیشنهاد ایجاد اختلال در عرضه آنها بر قیمت ال‌ان‌جی در جهان تاثیر می‌گذارد.
سومین پروژه ال‌ان‌جی استرالیا نیز در ماه آگوست با تهدید اعتصاب روبرو بود اما اپراتور آن یعنی «وودساید انرژی» موفق شد با اتحادیه فراساحلی مذاکره کند. North West Shelf  با ظرفیت 16.9 میلیون تن تولید گاز مایع در سال، بزرگ‌ترین تاسیسات تولید ال‌ان‌جی در کشور است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی