۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۱۶۰۱۶۷

پروژه بازیابی گازهای مشعل در پالایشگاه گاز ایلام

رئیس مطالعات انرژی و تحلیل سیستم‌های شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه این شرکت در مسیر مشعل سوزی صفر (Zero Flaring) حرکت می‌کند، تصریح کرد: پروژه "طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه بویلر بازیاب حرارتی روی توربین‌های گازی جهت کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن و گاز طبیعی در سال در حال برون‌سپاری است.
پروژه بازیابی گازهای مشعل در پالایشگاه گاز ایلام
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، رئیس مطالعات انرژی و تحلیل سیستم‌های شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با اجرای پروژه بازیابی گازهای مشعل، به میزان ۱۵۰ هزار مترمکعب در روز از گازهای ارسالی به مشعل کاهش خواهد یافت.
«احسان نوراللهی» با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام اقدامات و پروژه‌های خود را با رویکرد توسعه پایدار و در مسیر تعالی سازمانی تعریف می‌کند، اظهار کرد: با اجرای پروژه بازیابی گازهای مشعل، به میزان ۱۵۰ هزار مترمکعب در روز از گازهای ارسالی به مشعل کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه این پروژه باهدف کاهش میزان گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه برون‌سپاری شده و قرار است در مدت‌زمان ۲۴ ماه این پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد، گفت: بازیافت گازهای ارسالی به مشعل باعث کاهش چشمگیر آلایندگی‌های زیست‌محیطی و افزایش تولید می‌شود.
 رئیس مطالعات انرژی و تحلیل سیستم‌های شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه این شرکت در مسیر مشعل سوزی صفر (Zero Flaring) حرکت می‌کند، تصریح کرد: پروژه "طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه بویلر بازیاب حرارتی روی توربین‌های گازی جهت کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن و گاز طبیعی در سال در حال برون‌سپاری است.
نوراللهی از انعقاد قرارداد طراحی و استقرار شبیه‌ساز مدیریت انرژی در این پالایشگاه در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: پروژه طراحی و استقرار شبیه‌ساز مدیریت انرژی این شرکت از خردادماه سال جاری شروع به کار کرده است.
رئیس مطالعات انرژی و تحلیل سیستم‌های شرکت پالایش گاز ایلام به اهداف پیش‌بینی شده برای این پروژه اشاره و تأکید کرد: کاهش مصرف انرژی، بهینه‌سازی شبکه توزیع انرژی، کاهش مصرف آب مقطر، کاهش تولید آلاینده ‏های زیست‌محیطی، بهینه‌سازی تولید و مصرف بخار، کاهش هزینه‌ها، کاهش خطای انسانی و افزایش بهره‌وری و راندمان واحدها از مهم‌ترین اهداف این پروژه بوده است.
نوراللهی از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه تحلیل، پایش و بهبود فرایندهای کلیدی کسب‌وکار در این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: باتوجه‌به اقدامات انجام شده در راستای انجام پروژه تحلیل، پایش و بهبود فرایندهای کلیدی کسب‌وکار، این پروژه در سه بخش بازنگری روش و تعیین فرایندهای کلیدی شرکت، مطالعه سطح بلوغ فرایندها و ریشه‌یابی علل بروز عارضه در فرایندهای کسب‌وکار و رفع آن با یادگیری از رویکرد تحلیل ریشه‌ای خطا تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 وی با بیان اینکه این پروژه باتوجه‌به نقشه راه ترسیم شده، تمرکز خود را بر تعریف اقدامات بهبود به‌منظور ارتقای سطح بلوغ مدیریت فرایندهای سازمان و تقویت دو مؤلفه اندازه‌گیری عملکرد فرایندها و شناسایی فرصت‌های بهبود معطوف خواهد کرد، گفت: واحد تحلیل دستگاه‌ها با همکاری واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیزاسیون فرایند "مدیریت فرایندها " در بستر BPMS را در دستور کار خود قرار داده است .
 نوراللهی افزود: ممیزی داخلی مربوط به ۱۱ سیستم مدیریتی استقراریافته در شرکت پالایش گاز ایلام شامل سیستم‌های (- IMS - ISO10015 - ISO50001- ISO3834 - ISO26000 - ISO29001 ISO9001 - ISO14001 - ISO45001 - HSE. MS) به‌صورت یکپارچه برگزار انجام شد.
 وی با بیان اینکه با همکاری واحدهای مختلف موضوع رفع عدم انطباق‌های شناسایی شده پیگیری و شرایط برای ممیزی خارجی فراهم شد، ادامه داد: مدل تعالی سازمانی به‌عنوان یک مدل جامع و کل‌نگر در حوزه مدل‌ها و سیستم‌های مدیریتی با یک هدف بلندمدت در حوزه تعالی آغاز شده است و شرکت پالایش گاز ایلام که با حضور در ۳ دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران موفق به کسب تقدیرنامه ۵ ستاره شده است در سال جاری پروژه‌ای باهدف دریافت خدمات مشاوره تعالی سازمانی جهت حضور در ارزیابی تعالی سازمانی سال ۱۴۰۲ در سطح تندیس در حال انجام است.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی