۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۶۲۱۴۳

چین بزرگ‌ترین خریدار ال‌ان‌جی جهان شد

طبق گزارش شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، واردات چین تا سال ۲۰۲۵، حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۸۴ میلیون تن می رسد و تا سال ۲۰۳۰، به ۱۳۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت.
چین بزرگ‌ترین خریدار ال‌ان‌جی جهان شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،چین با افزایش خرید در سال ۲۰۲۳، دوباره در جایگاه بزرگ‌ترین خریدار گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) در جهان ایستاد.
  بر اساس داده‌های ردیابی کشتی که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، ارسال محموله‌های ال‌ان‌جی به چین، در سال میلادی گذشته، ۱۲ درصد افزایش یافت و به حدود ۷۱ میلیون تن رسید. قیمت‌های بالا و محدودیت‌های کرونایی در سال ۲۰۲۲، تقاضای این کشور برای خرید ال‌ان‌جی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به آزاد شدن محموله‌های ال‌ان‌جی برای کشورهای متقاضی گاز در مناطق دیگر، کمک کرده بود.
هر چند میزان تحویل ال‌ان‌جی به چین به دلیل وجود جایگزین های ارزان تر، زیر سطح سال ۲۰۲۱ باقی می‌ماند اما انتظار می رود این کشور محرک رشد تقاضای جهانی در یک دهه آینده باشد. طبق گزارش شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، واردات چین تا سال ۲۰۲۵، حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۸۴ میلیون تن می رسد و تا سال ۲۰۳۰، به ۱۳۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت.
افزایش ارسال محموله‌ها به چین قبل از اضافه شدن عرضه جدید در اواخر دهه جاری، ممکن است توازن ظریف بازار گاز را برهم بزند. اروپا پس از از دست دادن واردات گاز روسیه از طریق خط لوله، وابستگی بسیار بیشتری به ال‌ان‌جی پیدا کرده است و افزایش خرید ال‌ان‌جی  توسط چین به خصوص در سال جاری یا سال آینده، ممکن است جنگ قیمت میان مناطق را به راه بیاندازد.
طبق داده‌های موسسه انرژی، گاز تنها ۸.۵ درصد از کل سبر انرژی چین را تشکیل می‌دهد و با حذف جایگزین‌های کثیف‌تر مانند زغال‌سنگ، فضای زیادی برای رشد مصرف آن باقی می‌ماند. در مقابل، گاز یک پنجم سبد انرژی ژاپن، به حساب می آید، در حالی که در آمریکا، سهم یک سومی دارد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق داده‌های ردیابی کشتی، چین ۱۷ درصد از کل محموله‌های ال‌ان‌جی را در سال گذشته وارد کرد، در حالی که سهم اروپای غربی، ۲۶ درصد بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی