۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۱۶۲۲۸۲

بهره برداری نفت آمریکا از تنش ها در دریای سرخ

تحلیلگران عقیده دارند تقاضای جهانی به سمت عرضه نفت شیل آمریکا تغییر یافته، چون راهی راحت‌تر و ایمن‌تر جهت خرید نفت مخصوصاً برای مشتریان اروپایی است.
بهره برداری نفت آمریکا از تنش ها در دریای سرخ
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،تقاضای جهانی به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ به سمت عرضه نفت شیل آمریکا تغییر یافته، چون راهی راحت‌تر و ایمن‌تر جهت خرید نفت مخصوصاً برای مشتریان اروپایی است.
 حمله یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ باعث اختلال در زنجیره‌های جهانی عرضه شده، اما به نظر می‌رسد صادرات نفت آمریکا از این حمله‌ها سود برده است.
تحلیلگران عقیده دارند تقاضای جهانی به سمت عرضه نفت شیل آمریکا تغییر یافته، چون راهی راحت‌تر و ایمن‌تر جهت خرید نفت مخصوصاً برای مشتریان اروپایی است.
بسیاری از کشتی‌ها به خاطر حمله‌های یمن مسیر دریای سرخ را کنار گذاشته و از کانال سوئز که یک آبراه حیاتی بین آسیا و اروپاست عبور نمی‌کنند. در عوض قاره آفریقا را دور می‌زنند.
بنابراین بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند به جای خاورمیانه از آمریکا نفت بخرند. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان‌می‌دهد صادرات نفت این کشور 35 درصد افزایش هفتگی داشته و در هفته منتهی به 29 دسامبر به 5.3 میلیون بشکه در روز رسیده است. این اولین بار است که صادرات نفت آمریکا از زمان آغاز حمله یمن در اواسط نوامبر، افزایش یافته است.
پیش‌بینی می‌شود صادرات نفت آمریکا در هفته‌های آینده و در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی به بیش از 5 میلیون بشکه در روز برسد.
آمریکا یک عملیات چند ملیتی برای حفاظت از خطوط کشتیرانی در سراسر دریای سرخ به راه انداخته اما بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی هنوز هم از این منطقه دوری می‌کنند. اما به نظر می‌رسد حداقل برای مصرف کنندگان نفت یک راه حل ساده‌تر وجود دارد و آن هم نفت آمریکاست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی