۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۱۶۲۴۱۴

وضعیت نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی

به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده صبح پنجشنبه - ۲۱ دی ۱۴۰۲ -توقیف شد.
وضعیت نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت یونانی مالک یک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکا توسط ایران جزئیاتی را درباره وضعیت گروه کارکنان آن اعلام کرد.
  شرکت یونانی امپایر نویگیشن که مالک نفتکش توقیف‌شده آمریکایی توسط ایران است، اعلام کرد که وضع گروه کارکنان آن امن است.
روزنامه یونانی نئوس کازموس در این باره گزارش کرد که این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد رابطی با مقامات ایران تماس گرفته و خبر داده است که تمامی اعضای گروه کارکنان این کشتی با نام جدید "سنت نیکوکلاس" جایشان امن و وضعیت سلامتی‌شان خوب است.
این شرکت همچنین گفت که قادر به برقراری تماس مستقیم با این گروه ۱۹ نفره نبوده است. گروه کارنان این نفتکش را ۱۸ فیلیپینی و ۱ یونانی تشکیل می‌دهد.
پنج‌شنبه ۲۱ دی ماه، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نفتکش آمریکایی را با حکم قضایی در آبهای دریای عمان توقیف کرد.
به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده صبح پنجشنبه - ۲۱  دی ۱۴۰۲ -توقیف شد.
نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.
این نفتکش با تغییر نام به سنت نیکولاس در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح پنج‌شنبه گذشته، با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و قرار بود جهت تحویل به مقامات قضایی به بنادر جمهوری اسلامی ایران منتقل شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی