۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۶۲۴۵۵

کشتی‌های حاملLNG قطر به مسیرشان برگشتند

محموله‌های ال‌ان‌جی قطر که از سوئز عبور می‌کنند، معمولا به سمت اروپا می‌روند. این سه نفتکش از ۱۴ ژانویه در سواحل عمان متوقف شده بودند.
کشتی‌های حاملLNG قطر به مسیرشان برگشتند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،چهار کشتی‌ حامل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) پس از این که در واکنش به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، به مدت چند روز متوقف شدند، سفرشان را ازسرگرفتند.
  داده‌های شرکت مالی LSEG نشان می‌دهد که نفتکش ال‌ان‌جی «الرکایات» پس از توقف از ۱۳ ژانویه در مسیر دریای سرخ، حرکت خود را در این مسیر، از سر گرفته و به سمت قطر می‌رود.
کشتی‌های الغاریه، الحویله و النعمان که حامل ال‌ان‌جی قطر هستند هم در حرکتند، اما مسیر خود را به سمت جنوب تغییر دادند. با این حال، هنوز کانال سوئز را به عنوان مقصد خود نشان می‌دهند.
محموله‌های ال‌ان‌جی قطر که از سوئز عبور می‌کنند، معمولا به سمت اروپا می‌روند. این سه نفتکش از ۱۴ ژانویه در سواحل عمان متوقف شده بودند.
بنا بر داده‌ها، زمان تخمینی ورود النعمان هم از ۱۹ ژانویه، به مدت بیش از دو هفته تا چهارم فوریه به تعویق افتاده است.
شرکت «قطر انرژی» و شرکت‌های مالک این کشتی‌ها، حاضر به اظهارنظر در این باره نشدند.
کشتی‌هایی که برای عبور از کانال سوئز که سریع‌ترین مسیر حمل‌ونقل از آسیا به اروپاست، از مسیر دریای سرخ حرکت می‌کنند، در پی وقایع اخیر، استفاده از این مسیر را متوقف کرده یا تغییر مسیر داده‌اند.
 کشتی‌های حامل ال‌ان‌جی، از جمله کشتی‌هایی هستند که مجبورند مسیر طولانی‌تر دور آفریقا را از طریق دماغه امید خوب طی کنند.
تحلیلگران تخمین می‌زنند که مسیر دماغه امید خوب می‌تواند حدود ۹ روز به سفر ۱۸ روزه از قطر اضافه کند. یک مسیر طولانی‌تر منجر به تاخیر در تحویل می‌شود، اما اروپا از ذخایر کافی گاز برخوردار است و در عین حال، تقاضای صنعتی اندک بوده و زمستان تاکنون نسبتا معتدل بوده است.
قیمت پایه بازار گاز اروپا در هاب تی تی اف هلند برای تحویل در ماه آینده، تحت تاثیر پیش بینی‌ها از دمای معتدل‌تر و ذخایر کافی که نگرانی‌ها نسبت به اختلال در واردات محموله‌ها را جبران کرد، روز دوشنبه کاهش یافت.
بر اساس گزارش رویترز، یک منبع بلندپایه آگاه روز دوشنبه اظهار کرد: شرکت «قطر انرژی» که دومین صادرکننده بزرگ ال‌ان‌جی جهان است، ارسال نفتکش از مسیر دریای سرخ را متوقف کرده اما تولید ادامه دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی