۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۶۳۵۸۴

واکنش ایران به ادعاهای بی‌اساس درباره میدان آرش

کنعانی در خصوص ادعاها درباره میدان گازی آرش و بیانیه شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما در این ارتباط مواضع خودمان را مبتنی بر قواعد حقوقی اعلام کردیم. طرح ادعاهای بی‌اساس هیچ حقوقی را برای مدعی ایجاد نخواهد کرد.
واکنش ایران به ادعاهای بی‌اساس درباره میدان آرش
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص ادعاها درباره میدان گازی آرش و بیانیه شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما در این ارتباط مواضع خودمان را مبتنی بر قواعد حقوقی اعلام کردیم. طرح ادعاهای بی‌اساس هیچ حقوقی را برای مدعی ایجاد نخواهد کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.
ادعاها درباره میدان گازی آرش و بیانیه شورای همکاری خلیج فارس
وی در خصوص ادعاها درباره میدان گازی آرش و بیانیه شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما در این ارتباط مواضع خودمان را مبتنی بر قواعد حقوقی اعلام کردیم. طرح ادعاهای بی‌اساس هیچ حقوقی را برای مدعی ایجاد نخواهد کرد.
ما در ارتباط با این موضوع بر اساس مذاکرات دوجانبه با دولت کویت و همواره بر همکاری سازنده تاکید کردیم و در گفتگوها بر تداوم مذاکرات حقوقی و فنی تاکید کردیم. نگاه ما در مناسبات با همسایگان نگاه مبتنی بر ایجاد فضای مثبت و حل و فصل موضوعات مورد اختلاف است. طرح این موضوعات در فضای رسانه‌ای کمک کننده نیست.
 حق آبه ایران از هیرمند بر اساس معاهده موجود یک حق اثبات شده است
وی درباره حق آبه ایران از هیرمند گفت: حق آبه ایران بر اساس معاهده موجود یک حق اثبات شده است. آنچه که ما انتظار داریم این است مقامات سرپرستی افغانستان ورای اظهارات در عمل هم متعهد باشند و بر مبنای محاسبات حقوقی حقوق آبی ایران را تامین کنند.
مشارکت گازی ایران و پاکستان
کنعانی درباره مشارکت گازی ایران و پاکستان گفت: به دنبال پیگیری‌های مقامات ایران و مذاکرات مستمر هیات‌های انرژی دو کشور، طرف پاکستانی متعهد شد فاز اول این پروژه را به طول 80 کیلیومتر اجرایی کند. اجرای این پروژه در کمیته انرژی دولت پاکستان هم به تصویب رسید.
ایران در سال 2014 عملیات خودش را شروع کرده بود. طرف پاکستانی در شهریور 1398 درخواستی داشت این پروژه تا 2024 میلادی تمدید شود. در سطح وزیر نفت کشور ما و وزیر انرژی پاکستان گفتگوهایی انجام شد. تصمیم طرف پاکستانی در چارچوب این مذاکرات بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی