۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۱۶۳۸۴۱

اتریش خرید گاز روسیه را متوقف می‌کند

وزیر خارجه اتریش افزود: هدف دولت اتریش این است که تا سال ۲۰۲۷ بطور صددرصد از وابستگی به گاز روسیه رهایی یابد.
اتریش خرید گاز روسیه را متوقف می‌کند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش جمعه گفت که کشورش قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ خرید گاز از روسیه را کاملا متوقف کند.
 شالنبرگ در یک کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در وین افزود: هدف دولت اتریش این است که تا سال ۲۰۲۷ بطور صددرصد از وابستگی به گاز روسیه رهایی یابد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که تنش در روابط وین و مسکو افزایش یافته و اتریش در روزهای اخیر ۲ دیپلمات روس را اخراج کرد.
وزارت خارجه اتریش در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲ دیپلمات سفارت روسیه به گونه‌ای عمل کرده‌اند که با وضعیت دیپلماتیک آنها ناسازگار است. بنابراین، وزارت امور خارجه آنها را بر اساس ماده ۹ کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک، افراد غیرمجاز اعلام کرد.
وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در واکنش به این اقدام وین اعلام کرد که مسکو اخراج ۲ دیپلمات خود از اتریش را تلافی خواهد کرد.
از دو سال پیش و با آغاز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین، بسیاری از کشورهای جهان از جمله در قاره اروپا، دیپلمات‌های روس را از کشورهایشان اخراج کردند که این اقدام با سیاست متقابل مسکو همراه بوده است.
رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.
آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی