۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۱۶۳۸۶۹

تقدیر محیط زیست از فجر انرژی خلیج فارس 

فجر انرژی خلیج فارس با هدف حفظ توسعه پایدار، کنترل و جلوگیری از گسترش تغییرات اقلیمی و توسعه فضای سبز دریایی شهرستان با توجه به سهم این شرکت در فرآیندها و اقدامات مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی، فرآیند کاشت ۳۰ هزار نهال حرا در خوریات بندر ماهشهر را در دستور کار خود قرار داد. 
تقدیر محیط زیست از فجر انرژی خلیج فارس 
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برای دومین بار به دلیل کاشت ۳۰ هزار اصله درخت حرا در خوریات منطقه، از شرکت فجر انرژی تقدیر کرد. 
 در مراسم ویژه‌ای که روز ۲۰ اسفند ماه و با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه و تعدادی از مدیران منطقه انجام گرفت، داوود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس تقدیر کرد. 
شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سال ۱۴۰۲ پس از برگزاری جلسات متعدد کارگروه نهضت سبز شهرستان در راستای کاشت یک میلیارد درخت با هدف حفظ توسعه پایدار، کنترل و جلوگیری از گسترش تغییرات اقلیمی و توسعه فضای سبز دریایی شهرستان با توجه به سهم این شرکت در فرآیندها و اقدامات مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی، فرآیند کاشت ۳۰ هزار نهال حرا در خوریات بندر ماهشهر را در دستور کار خود قرار داد. 
شرکت فجر، پس از فراخوان شرکت‌های توانمند و بومی منطقه و انتخاب عوامل اجرایی توانمند و با نظارت مستقیم اداره منابع طبیعی شهرستان نسبت به تهیه و کاشت نهال‌ها اقدام کرد. 
گفتنی است، درخت حرا دارای مزایای بسیار زیادی برای محیط زیست و اکوسیستم منطقه است. 
با توجه به اینکه بر اساس مطالعات صورت گرفته دانشگاه معتبر داخلی و تحت نظارت کامل سازمان محیط زیست، جذب کربن از محیط توسط یک متر مربع از فضای سبز دریایی ده برابر بیشتر از یک متر مربع فضای سبز خشکی است و از سوی دیگر اکثر آبزیان خلیج فارس، جهت‌زاد و ولد محیط آرام اطراف جنگل‌های درخت‌های حرا را انتخاب می‌کنند، وجود این درختان علاوه بر کمک بسزایی که در جلوگیری از انقراض گونه‌های آبزی می‌کند، در ازدیاد این گونه‌ها و بهبود وضعیت صید و معیشت مردم منطقه نقشی موثر دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی