۴
۵
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۶۵۲۵۸
پاسخ پتروشیمی دماوند به خبر نفت ما؛

جداسازی قبوض گاز پتروشیمی ها در حال انجام است

پتروشیمی ها بزودی مستقیم با شرکت گاز طرف حساب خواهند بود
عمده این بدهی ها مرتبط با شرکت های دریافت کننده گاز و یوتیلیتی فاز دو، از قبل حضور دکتر مهرافشان بوده که ساماندهی و وصول آن ها از سوی وی به جد دنبال شد .
جداسازی قبوض گاز پتروشیمی ها در حال انجام است
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، پیرو درج خبری با تیتر "بدهی پتروشیمی دماوند به ۳۰ همت رسید" جوابیه ای از سوی روابط عمومی شرکت دماوند انرژی عسلویه به «نفت ما» ارسال شد که برابر با قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام می گردد.
شرکت دماوند انرژی وظیفه تولید یوتیلیتی و توزیع گاز و خوراک به مجتمع های پتروشیمی فاز دو منطقه پارس را بر عهده دارد و طبق قرارداد منعقد شده با شرکت گاز استان بوشهر، دماوند به عنوان طرف حساب مالی شناخته می شود و این رویه نادرست باعث شده بود که پتروشیمی ها نسبت به پرداخت گازبها و یوتیلیتی خود سهل انگاری کرده و دماوند با بدهی انباشته و چالش های متعدد روبرو شود.
عمده این بدهی ها مرتبط با شرکت های دریافت کننده گاز و یوتیلیتی فاز دو، از قبل حضور دکتر مهرافشان بوده که ساماندهی و وصول آن ها از سوی وی به جد دنبال شد و در اولین اقدام با نشست های متعدد با اداره گاز استان بوشهر و شرکتهای فعال در فاز 2، جداسازی قبوض گاز برای این شرکت ها در دستور کار قرار گرفت که در مراحل پایانی است.
پس از جداسازی قبوض گاز، شرکت های پتروشیمی مستقیما با شرکت ملی گاز طرف حساب شده و دیگر دماوند در این خصوص با چالش مالی مواجه نمی شود و همچنین با تدابیر مدیرعامل شرکت، بدهی های انباشته شرکت های پتروشیمی فاز 2 از بابت یوتیلیتی و سرویسهای جانبی نیز قسط بندی شد تا ضمن وصول مطالبات، سایر مجتمع های تولیدی منطقه نیز با چالش مواجه نشوند.
یقینا اصلاح اصولی روند گذشته و وصول طلب های دماوند، در بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نبوده و نیازمند همکاری و مشارکت سایر مجتمع های تولیدی فاز دو است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


احمد
اگر قرار باشد جدا سازی قبوض انجام پذیردکه در حد شعار میباشد ، موجودیت دماوند انرژی ضروریت ندارد چون اکثر پتروشیمی ها فاز دو خود به سمت یوتیلیتی ها رفته اند و نیازی دیگر به دماوند انرژی نمیباشد ، جدا سازی قبوض گاز افتخار نیست بلکه فاجعه است ، ای کاش آقای مهر افشان کمی مطالعه میکرد و متوجه میشد کجا نشسته است ولی متاسفانه عدم تجربه و ناکارآمدی ایشان مشکل اصلی هست نه گاز و …
آشنا
شرکت دماوند همانند دو ‌شرکت فجر و مبین، تامین کننده انواع آب صنعتی، بخار، اکسیژن، هوای ابزار دقیق، تصفبه پساب، خطوط انتقال محصول و گاز را بر عهده دارد.
بدیهی است این که شرکت ها مستقیما صرفا برای گاز اشتراک با شرکت گاز داشته باشند از رسالت اصلی این دسته شرکت های یوتیلیتی نمی کاهد.
در حال حاضر مشکل اصلی عدم پرداخت بدهي گاز سایر شرکت هایی است که با این گاز محصول پتروشیمی تولید کرده اند. و گرنه روند کاری شرکت دماوند چه در توسعه طرح ها و چه در بهره برداری پایدار مستمر با این حجم مشکلات مالی قبلی ادامه دارد و این یعنی نشان کوچکی است از کفایت
k
با سلام
چرا یاد گرفتید اطلاعات نداری نظر بدی ؟؟؟؟اقای نظریه پرداز دماوند فقط فروش گاز نیست باسواد خخخخخ
ابراهیم
بهر حال این شرایط عالی برای آقای مهرافشان و دوستان ظاهرا خوش آیند آمده که علاقه ای به حل مشکل نداره و از بسته شدن حساب ها نهایت استفاده را دارد میکند نظارتی هم که در کار نیست ، ولی روزی این بذل و بخشش های دوستانه مشخص خواهد شد ، و مصوبین آن باید مجازات شوند .
حجت
اصل موضوع را جواب بده (پرداخت های غیر قانونی و رانتی و زد و بند های پشت پرده ) صورت مسئله را به حاشیه نبر ، برادر …