۶
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۴۳۴۲۱

آینده نگری در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت

شیدا آریایی پور/کارشناس نفت و انرژی و پژوهشگر
آینده نگری در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت
این روزها خبرهای خوبی از معاونت منابع انسانی وزارت شنیده می شود که نشان می دهد وزیر نفت و تیم مدیریتی وی، برای سامان بخشی به این حوزه مهم و حیاتی آستین ها را بالا زده اند.  
شاید یکی از مهم ترین اقدامات معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در طول ماه های گذشته اتخاذ تصمیم هایی در راستای بهبود شرایط شغلی و استخدامی کارکنان مدت موقت و نیز ایثارگران شاغل در صنعت نفت است که براساس وعده های داده شده قرار است شرایط برای تبدیل وضعیت آن ها انجام شود.   
ایجاد کارگروه تخصصی برای این اتفاق مهم هم تشکیل شده تا با صحت سنجی اطلاعات کارکنان و با رعایت اولویت ها، زمینه برای تبدیل وضعیت این قشر تلاشگر صنعت نفت بزودی عملیاتی گردد.   
ایجاد سازوکار مناسب برای تدوین قراردادهای جدید و پرهیز از تعدد قراردادها در دوره جدید مدیریت وزارت نفت سبب خواهد شد تا کارکنان براساس شاخص های تخصصی و نیز قانونی درصنعت نفت مشغول به کار شده و فارغ از دغدغه های اداری و استخدامی به انجام وظایف حوزه خود بپردازند.      
در این زمینه تعیین تکلیف مشمولان ایثارگر وزارت نفت که رقمی حدود 5 هزار نفر را شامل می شوند نیز می تواند رضایت مندی این بخش از همکاران صنعت را فراهم آورده و به وعده های داده شده وزیر نفت جامه عمل بپوشاند.        
و نکته ای که باید مدنظر معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت قرار داشته باشد این است که طی پنج سال آینده بخش زیادی از کارکنان صنعت بازنشست شده و از چرخه همکاری صنعت نفت خداحافظی خواهند کرد و این موضوع می طلبد که از حالا شرایط و قوانین برای جایگزینی نیروهای متخصص فراهم شود تا چرخ پرافتخار صنعت نفت همانند گذشته با عزت به چرخش خود ادامه دهد.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای