۲
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۱۱۶۲۳۰
اختصاصی "نفت ما"؛

افزایش بی سابقه خوراک کارخانجات روغن سازی؛ضربه ای مهلک به بازار داخلی،تولید و صادرات

 شواهد موجود نشان میدهد دست هایی برای ضربه به شرکت های ایرانی تولید کننده وجود دارد تا چرخه این صنعت ارزش آفرین از فعالیت بایستد و ضمن به بیکاری کشاندن بسیاری زمینه افزایش نارضایتی عمومی بالخص صنف رانندگان را تشدید کنند.
صنعت روانکار
صنعت روانکار
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالیکه ابتدای سالجاری رهبری سال ۹۸ را سال "رونق تولید" نامگذاری کردند گویا هنوز بسیاری از مسولین نتوانستند اهمیت این شعار را درک کنند و کشور که در شرایط جنگ اقتصادی همه جانبه قرار دارد با همسویی با تحریم های آمریکا علیه کشور حرکت می کنند!

واقعیت ماجرا از آنجا شکل میگیرد که نرخ خوراک در سالجاری با افزایش مجدد ۱۹ درصدی از ابتدای سال تا کنون به ۳۸ درصد رسیده که این اقدام ضمن به تعطیلی کشاندن خانواده بزرگ تولید کننده روانکار کشور که در شرایط سخت فعلی اقدام به صادرات و ارز آوری برای کشور میکنند با شناسایی سود کاذب، پالایشگاههای کشور را سود آور نشان دهند!

بررسی ها نشان میدهد با افزایش نرخ لوبکات به ۳۸ درصد ضمن فشار مضاعف به تاکسی داران ، کامیونداران و... تولید و صادرات این محصول استراتژیک کشور عملا غیر اقتصادی بوده و زمینه به تعطیلی کشاندن شرکت های تولیدی روانکار سرعت میگیرد!

همچنین گزارشات رسیده نشان میدهد نحوه محاسبه نرخ لوبکات دارای ابهامات متعددی است چرا که  فروش معادل لوبکات به شرکتهای خارجی به صورت فوب بندرعباس با تخفیف  ۶۰ تا ۷۰ دلار  است اما این درحالیست که تامین همین خوراک برای شرکت های داخلی که از مواد خام ارزش افزوده ایجاد می کنند ۱۵ درصد گرانتر عرضه میشود!؟

 شواهد موجود نشان میدهد دست هایی برای ضربه به شرکت های ایرانی تولید کننده وجود دارد تا چرخه این صنعت ارزش آفرین از فعالیت بایستد و ضمن به بیکاری کشاندن بسیاری زمینه افزایش نارضایتی عمومی بالخص صنف رانندگان را تشدید کنند.

افزایش نارضایتی عمومی همان خواسته ای است که دشمنان این کشور با وضع تحریم ها بدنبال آن هستند.

در پایان انتظار می رود دستگاههای نظارتی، سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده ،ستاد تنظیم بازار به موضوع ورود کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مظلوم
بدبخت مردم بینوا شب بخوابند و صبح افزایش قیمت ببینند!
ای نامردا این وضع کی تموم میشع اخه
همش در استرس هستیم
خدا جوابتان را بدهد
احمدی نژاد
دست دولت در جیب مردم.روحانی مچکریم
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی