۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۱۲۲۰۶۲
نامه رسیده به نفت ما؛

دولت هیچ کمکی به جایگاه داران نکرد

یکی از اعضای انجمن صنفی جایگاهداران استان اصفهان در پیامی به نفت ما در خصوص مشکلات جایگاه داران توضیحاتی را ارائه داد.
دولت هیچ کمکی به جایگاه داران نکرد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در این پیام آمده است: 

با سلام

در ابانماه با افزایش نرخ بنزین ۱۷ جایگاه شهر را اتش زدند و همکارانم میلیاردها تومان زیان دیدند ، بیمه ها به بهانه اینکه دولت مسئول امنیت است ، علیرغم داشتن الحاقیه بلوا و آشوب کمتر از ۲۰٪ خسارت ما را پرداخت کردند و دولت هیچ کمکی نکرد.

در آن زمان حدود ۲۵٪ ازفروش بنزین کاسته شد و تاوان تصمیم دولت از جیب همکاران من  پرداخت شد.
از اول اسفند با شیوع کرونا و کاهش ترددها ۴۰٪ از فروش کاسته شد و در فروردین فروش ما به کمتر از ۷۰٪ به نسبت سال قبل رسید .

این بدان معناست که کارمزد فروردین تکاپوی حقوق کارگران را هم نمیکند،در اواخر اسفند ستاد کرونا دستوری داد که کارگران موظفند برای مشتریان بنزین بزنند !!

برابر عرف جاری در هر جایگاه برای هر سکو یک نفرکارگر مشغول بکار است وحداقل چهار نازل وجود دارد ، چگونه یک نفر میتواند برای چهار نفر همزمان سوخت گیری کند،از طرفی وقتی کارگر به پنجره خودرو مراجعه و کارت سوخت و کارت بانک فرد را دریافت میکند ، آیا در این تبادل ویروس منتقل نمیشود.

اشکال دیگر گفتن رمز کارت بانکی به کارگر است ، اگر در نیمه شبی که متصدیان حضور ندارند کارگری بجای ۹۰ تومان ۹۰۰ تومان کارت کشید چه کسی پاسخگوست .بعد از بیان این ایرادها ابلاغ شد ، دستکش تهیه کنید و چندین بار در روز دسته نازل و دکمه کارتخوانها را َضد عفونی کنید .

جایگاهداران شهر اصفهان برابراعلام انجمن صنفی ؛ با این کم درامدی در یک ماه گذشته حدود دویست میلیون تومان بابت خرید ، دستکش یک بار مصرف ، الکل و ماسک هزینه کرده اند و هیچ کس هم به فکر پرداخت این هزینه ها نیست .
 
تازه با ابلاغ ممنوعیت دریافت وجه نقد هم مشکل بزرگی ایجاد شده ، با اینکه میشد توسط وزارت نفت ترتیبی اتخاذ شود که افراد ابتدا پول فراورده را از طریق کارت بانکی پرداخت کنند و سپس سوختگیری کنند ، 
چنین نکردند و ما با انبوه مشتریانی طرف هستیم که علیرغم نصب بنرهای متعدد در جایگاه ، که ( پرداخت فقط با کارت بانکی ) بعد از سوختگیری اعلام میکند فقط نقدا امکان پرداخت دارم  و علاوه براین مشکلات با اعلام جایگاه سوخت بعنوان دومین مرکز شیوع بیماری ، بسیاری کارگران  از حضور در محل کار خوداری کردند 
این در شرایطی است که صرفا بخاطر امنیت روانی جامعه حتی در روزهای سراسر تعطیل ۱۲ و ۱۳ فروردین اجازه تعطیلی به ما ندادند .

از طرف دیگر با پائین امدن فروش میزان ماندگاری بنزین در مخازن افزایش یافته که این باعث تبخیر بیشتر وزیان افزونتر گردیده است.

از طولانی شدن پوزش میخواهم ولی  در این بی کسی  بنظرم رسید ممکن است رسانه شما گوشه ای از مشکلات صنف ما را هم منعکس کند .

کامران - انجمن صنفی جایگاهداران استان اصفهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی