۱
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۱۳۱۰۳۷

"بخاری نفتی" تنها وسیله گرمایشی روستانشینان!

مردم روستای سالیان شهرستان سنندج به دلیل محرومیت از نعمت گاز طبیعی هنوز با نفت خانه‌هایشان را گرم می‌کنند.
"بخاری نفتی" تنها وسیله گرمایشی روستانشینان!
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مردمان برخی روستاهای استان کردستان همچنان از امکانات اولیه زندگی برخوردار نیستند. سالیان، روستایی از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج واقع شده که این‌روزها مردمانش برای گرم‌کردن خانه‌هایشان از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.
مردمان این روستا از گاز، خانه بهداشت، عدم آسفالت جاده و اجرای طرح هادی رنج می‌برند و از بوی ناخوش نفت و استشمام آن نه آرامشی وجود دارد و نه استراحت زمستانی معنی می‌یابد؛ تلخ‌تر از آن، سهمیه اندک نفت است. سهمیه‌ای که نیاز خانوارهای روستا را برآورده نمی‌کند و به جای گرم کردن 2 و یا 3 اتاق، تنها پذیرایی خانه را باید گرم کنند.
طبق گفته مسئولان قرار بر این بود تا اواخر سال 98 روستای سالیان از نعمت گاز برخوردار شود اما حال که در نزدیکی پایان سال 99 هم هستیم، خبری از گازرسانی نیست. حالا باید از مسئولان اجرایی در استان پرسید "مردم باید تا چه زمانی منتظر ابتدایی‌ترین امکانات باشند، آیا تفاوتی بین روستاهای اینچنین وجود دارد؟"
  علت محرومیت مردم روستای سالیان از گاز طبیعی را از احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان پیگیری شد؛ وی رفع مشکلات را به سال آینده و احتمالاً پایان این دولت موکول می‌کند و می‌گوید: شرکت گاز استان کردستان برنامه اتمام گازرسانی روستاهای بالای 20خانوار جمعیت را برای سال 1400 برنامه‌ریزی کرده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: هر چند متأسفانه امسال با کمبود پیمانکار روبه‌رو شدیم و اکثر مناقصات بدون شرکت‌کننده برگزار می‌شود، اما در هر حال تلاش ما این است که هر چه زودتر مردمان زحمتکش و قدرشناس روستاها را از این نعمت برخوردار کنیم.
وی با بیان اینکه "برای برخی مناطق باید عملیات گازرسانی به روستاهای قبل از آن انجام شود" خاطر نشان کرد: باید شرایط برخورداری روستای بعدی فراهم شود که اتفاقاً روستای "سالیان و نجی" دقیقاً همین وضعیت را دارند.
فعله‌گری عنوان کرد: مجتمع روستاهای میانه شامل 5 روستا که یکی از آنها سالیان است، در سال‌جاری دو بار به مناقصه گذاشته شده اما پیمانکاران اعلام آمادگی نکردند و اکنون برای بار سوم آگهی را اعلام کرده‌ایم.
وی با ذکر اینکه در حال حاضر 1345 روستای استان را گازرسانی کرده‌ایم، افزود: در 80 روستای استان عملیات در دست اجرا و حدود 50 روستا هم در مرحله مناقصه است، ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی کردستان بیش از 93 درصد بوده که میانگین کشوری حدود 82 است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با وعده اینکه امسال روستای برقرو و لنگریز از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: روستاهای آویهنگ، ویسر، هویه، سرهویه و هرسین را نیز سال قبل به اتمام رساندیم.
با وجود وعده‌های جدید مسئولان استان اما مردم مناطق محروم و روستایی انتظار دارند هرچه سریع‌تر در رفع مشکلات اقدام شود تا در آینده بتوانند از امکانات حداقلی بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


محمد رسول الله
در روستای لنده بخش دهدز ، در استان ثروتمند خوزستان مردم با بارش برف سنگین در زمستان با چوب خشک خودشان گرم رو گرم می کنند،بعد ما اشتباه نکردیم که انقلاب کردیم ، چه فرقی می کنه که انگلیسی نفت بخوره یا مفسد فی الارض ، یا مسولین ............... ، فرقی نداره ، شیخ و شاه هردو یکی هستند ...............................................................
محمد رسول الله
ؤؤوووو
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی