۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۳۶۷۹۲
اختصاصی " نفت ما " ؛

پتروشیمی پردیس نمونه اعتماد به مدیران جوان

ماه آینده ماه استقرار دولت سیزدهم و انتخاب ۱۸ هزار مدیر جدید است؛ آیا آقای رئیسی جوان‌گرایی مدیریتی در صنعت پتروشیمی را مد نظر دارد؟
پتروشیمی پردیس نمونه اعتماد به مدیران جوان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     سید ابراهیم رئیسی در نامه‌ای به رهبر انقلاب درخواست کرد تا با معرفی رئیس جدید قوه قضائیه این فرصت به رئیس جمهور منتخب داده شود تا بر تمهید مقدمات تشکیل دولت جدید تمرکز کند. به این ترتیب حکم ریاست غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صادر شد و رئیس جمهور سیزدهم با فراغ بال بیشتری به امور تشکیل دولت خود خواهد پرداخت.
عمده وقت و انرژی برای تشکیل دولت صرف انتخاب و تعیین و انتصاب مدیران در عرصه‌های مختلف اجرایی و مدیریتی است. در حقیقت انتخاب درست بدنه مدیران رمز موفقیت دولت‌هاست و البته باید با استراتژی و هدف‌گذاری درست انجام شود.

توصیه رهبر انقلاب در اعتماد به مدیران جوان فراموش نشود
مقام معظم رهبری اعتماد به جوانان را مورد سفارش همیشگی خود قرار داده‌اند و برای این امر مهم تنها به توصیه‌ها بسنده نکرده و برای تعدادی از مجموعه‌های تحت نظر خود مدیران جوان را منصوب کرده است که به زعم آمار و تحلیل کارشناسان، نتایج موفقی در پی داشته است.
حالا که در آستانه استقرار دولت سیزدهم و انتخاب 18 هزار مدیر جدید دولتی در ماه آینده قرار داریم آیا آقای رئیسی جوان‌گرایی مدیریتی را مد نظر دارد؟ به ویژه در صنعت پتروشیمی که بازوی کشور در دوره جنگ اقتصادی و تحریم‌های همه‌جانبه علیه کشورمان است و توانسته با عملکرد قابل قبول خود، کمک‌حال تولید، اشتغال، صادرات و ارزآوری برای ایران و ایرانیان باشد.

موفقیت مدیران جوان در پتروشیمی‌ها
نیم ‌نگاهی به پتروشیمی‌های کشور نشان می‌دهد که اتفاقاً هر جا جوانان کارآمد و مسلح به دانش روز به میدان آمده‌اند، عملکرد تولید و عرضه و توزیع و درآمدزایی آن پتروشیمی رو به افزایش گذاشته است. امروز بزرگ‌ترین پروژه‌ها در صنعت نفت و گاز که بستر نخستین و ابزار اصلی توسعه کشور (با تولید و فروش محصولات خام و البته فرآوری شده) محسوب می‌شوند پروژه‌هایی هستند که جوانان در آن در رأس کار قرار دارند و با همفکری و خرد جمعی و استفاده بهینه از تجربیات انباشته، دست به اقداماتی زده‌اند که پیش از آن یا تحقق این پروژه‌ها ممکن نبود و یا اینکه با صرف زمان و سرمایه خیلی بیشتری محقق می‌شد.

پتروشیمی پردیس نمونه بارز مدیریت موفق جوانان
یک نمونه مثالی بارز در این باره، پتروشیمی پردیس است.شرکت پتروشیمی پردیس تولید و عرضه‌کننده محصولات آمونیاک و اوره، مالک بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و نیز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان است. حجم بالای تولیدات و فن‌آوری برتر، هماهنگی با استانداردهای زیست محیطی، سهولت دسترسی به خوراک گاز طبیعی، خطوط حمل و نقل دریایی و برخورداری از تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصول اوره، از جمله مزیتها و ویژگی‌های این مجتمع بوده که چشم‌انداز روشنی را برای جایگاه این شرکت در بازارهای بین‌المللی ترسیم می‌کند.
این پتروشیمی که افتخاری برای صنعت پتروشیمی کشور محسوب می‌شود در ادامه سیاست توسعه کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ابتدای دهه 1380 شمسی بنا گذاشته شد. آغاز پروژه بهره‌برداری فاز 1 این مجتمع به سال 1380 برمی‌گردد و این فاز در سال 1386 افتتاح شد. فاز 2 مجتمع در 1383 آغاز شد و آن هم بعد از 6 سال و در سال 1389 افتتاح شد. فاز سه در سال 1392 کلنگ ‌زنی شد و این بار پس از 4 سال فعالیت در سال 1396 شاهد افتتاح بودیم که همین مسیر کوتاه ردپای مدیریت جوان را به خوبی نشان می‌دهد.
امروز این ادعای درست مطرح است که پتروشیمی پردیس به موفقیت‌های پی در پی در عرصه تولید و فروش دست یافته است که حاصل مدیریت جوان و یکدست این پتروشیمی است و خود این، از دیدگاه مطرح در سطوح عالیه کشور حاصل شده که مدیریت جوانان در امور مختلف، رکن اول موفقیت محسوب می‌شود.

جابجایی رکوردهای فروش به عنوان نخستین وظیفه مدیران جوان
بیایید با هم به آمارهای ارائه شده از پتروشیمی پردیس نگاهی بیندازیم؛ طبق اطلاعات کدال و بورسی، پتروشیمی پردیس در 9 ماهه منتهی به پایان خرداد امسال (از آغاز مهرماه 99 تا آغاز تیرماه 1400) از فروش محصولات خود 13674 میلیارد تومان کسب درآمد کرده است. وقتی بزرگی درآمد جدید قابل اعتنا خواهد بود که بدانیم؛ میزان فروش این پتروشیمی فقط در پاییز 99 به نسبت مدت مشابه در سال قبل از آن (پاییز 98) 664 درصد رشد داشته است.
حال به آمار فروش در سال 1400 می‌پردازیم؛ طبق آماری که 7 تیرماه امسال منتشر شده، پتروشیمی پردیس در خرداد 99 به میزان 488 میلیارد تومان و در خرداد 1400 هم به میزان 1540 میلیارد تومان فروش داشته است.
فروش محصولات پتروشیمی پردیس در 3 ماهه نخست سال 99 که سال رکورد فروش به نسبت سال 98 بود، 1789 میلیارد تومان و در 3 ماهه اول 1400 هم 13674 میلیارد تومان فروش را به ثبت رساند.

لزوم ماندن مدیران جوان موفق در چرخه مدیران پتروشیمی
این حجم از موفقیت در انجام وظایف و مأموریت ممکن نیست مگر با ارائه مدیریت جوان همراه با دانش کافی و تجربه لازم و البته پتروشیمی پردیس را می‌توان تزار و نمونه این نوع مدیریت معرفی کرد.
و در آخر اینکه امیدواریم رئیس جمهور منتخب در چینش بدنه مدیریتی به گونه‌ای اقدام کند که جوانان به ویژه جوانان امتحان پس داده از چرخه مدیران خارج نشوند تا چرخ شکوفایی و موفقیت صنعت پتروشیمی همچنان بر مدار قبولی فعلی بچرخد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خخخخخخ