۸
۸
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۱۳۷۱۶۴

تامین امنیت سرمایه گذار با چه کسی است!؟

ظاهرا قرار نیست حوادث حمله مسلحانه و تیراندازی به ساخت پتروپالایشگاه ابوالفارس پایانی داشته باشد. اخیرا برای پنجمین بار به سایت ابولفارس حمله مسلحانه شده و متاسفانه اراده و توانی جهت تامین امنیت سرمایه گذار وجود ندارد. آیا تامین امنیت و پیگیری حمله مسلحانه از عهده نیروی انتظامی استان خوزستان و شهرستان رامهرمز خارج است؟
تامین امنیت سرمایه گذار با چه کسی است!؟
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرزی "نفت ما"؛ ظاهرا قرار نیست حوادث حمله مسلحانه و تیراندازی به ساخت پتروپالایشگاه ابوالفارس پایانی داشته باشد. اخیرا برای پنجمین بار به تجهیزات سایت ابولفارس حمله مسلحانه شده و متاسفانه اراده و توانی جهت تامین امنیت سرمایه گذار وجود ندارد. آیا تامین امنیت و پیگیری حمله مسلحانه از عهده نیروی انتظامی استان خوزستان و شهرستان رامهرمز خارج است؟
لذا، روا نیست یک سرمایه گذار تمام سرمایه و هم و غم خود را جهت ساخت یک پتروپالایشگاه در یک منطقه محروم که اشتغالزیی را به همراه دارد و باعث پایداری تولید فرآورده های نفتی و پتروشیمی و حتی ارزآوری را به دنبال دارد، اینگونه به حال خود بدون هیچگونه امنیتی رها شود، آن هم پس از طی خان های متعدد در کسب مجوز و استعلامات لازم پروژه.
شایان ذکر است در مدت ساخت پروژه هیچ ارگانی نیامده از آن حمایت کند و مشکلاتش را حل بکند و جالب تر اینکه حتی خودش مجبور است برای تامین امنیت سرمایه اش، هزینه بکند.
لذا از آنجا که مقام معظم رهبری شعار سال 1400 را "سال تولید: پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نامگذاری فرموده اند، یکی از اقدامات مهم در تحق این شعار، تامین امنیت سرمایه گذار می باشد و توجه بیش از پیش مقامات انتظامی و استانی را می طلبد.
شرکت پتروپالایشگاه نفت بین المللی ابوالفارس در سال 1399 به منظور احداث یک پالایشگاه با ظرفیت  هزار50 بشکه در روز در استان خوزستان تاسیس گردید. پترو پالایشگاه بین المللی ابوالفارس یک شرکت پیشرو و مشهور در زمینه به کارگیری تکنولوژی های جدید با رعایت مسایل زیست محیطی و ایمنی پروژه، سرمایه 1 میلیاردی (25 هزار میلیارد تومان) خود را برای ساختن پتروپالایشگاه ابوالفارس با استفاده از راه حل های نوآورانه به کار گرفته است.
هدف از تاسیس این شرکت طراحی و ساخت پتروپالایشگاهی مدرن با رویکرد تولید 15 تا 30 درصد محصولات پتروشیمی می باشد. محل این پترو پالایشگاه در بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز استان خوزستان، در زمینی به مساحت  100 هکتار می باشد. این پروژه با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز و تولید فرآورده های پالایشگاهی با استاندارد یورو۵ و محصولات پتروشیمی، برای حدود 4000  نفر به صورت غیر مستقیم و 1200  نفر پس از بهره برداری شغل ایجاد می کند. شایان ذکر است که بخش ابوالفارس با حدود ۱۶۸ حلقه چاه نفت یکی از نفت خیز ترین بخش های کشور است که به دلیل دارا بودن نفت سبک این منطقه، برای فرآورده های تولیدی پایین دستی پتروشیمی بسیار مناسب است.




ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی
واقعا متاسفم
مگه میش۵ بار تیراندازی شه ؟ پیگیری نشه ؟ دولت نمیخواد سرمایه گذاری شود
محمدرضا
واقعا سرمایه گذاری که تمام خطرها رو به جا خریده و پولش رو در جهت ارتقا کشور داره خرج می کنه لایق حمایت همه جانبه نیروهای امنیتی است. ای کاش دوستان امنیتی به حرمت خون شهیدانی که برای اعتلا و پیشرفت این مرز و بوم رفتند حضضورشون رو تو این پروژه فعال تر بکنند.
رضا
امید است که نیروهای امنیتی با حضورشون به این گونه اقدامات پایان دهند. واقعا هزینه هایی از این دست سرمایه گذارها رو ناامید و دلسرد می کنه.
عبدالرضا
چرا عاملین را دستگیر نمیکنند ؟ باید اعدام شن
عجب
با این اتفاقات قید سرمایه گذاری در ایران رو باید زد
مافیای نفت ستیز
مافیای نفت که نفت و خوزستان را تیول خود و سهم خود میداند نه تنها در نفت بلکه در ارگانهای مختلف ریشه دوانیده بود ولی به اعتقاد اینجانب در دو سال اخیر به تدریج از قدرتش کاسته شده است. مطمئن هستم با شروع بکار جناب آقای رئیسی که با شعار شایسته سالاری و فساد ستیزی پیروز انتخابات شدند، به پیروی از تذکرات مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ و اژدهای هفت سر فساد، ریشه نفوذ و اژدهای هفت سر فساد را در نفت و استان خواهند کند. مافیای نفت که علاوه بر نفوذ و فساد منافقانه نیز عمل کرده و میکند! و با رفتار خود این وجه سومی را نیز افشا کرد!با استقرار جناب رئیسی و آمدن وزیر جدید نفت، پیوند مافیای نفت(بده بستان) با وزارت نفت نیز قطع خواهد شد.
علی
این چه برخوردی هست با سرمایه گذار ؟ تیر اندازی مگه یک کار طبیعی هست که از کنارش به همین راحتی میگذرند
رویداد
با این شرایط حتما اوضاع ما روز به روز بهتر میشه
آخه ۵ باز
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی