۱۲
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۱۴۲۱۹۶
اختصاصی نفت ما/بدعتی جدید در صنعت نفت؛

تسکو کارگران آزادگان جنوبی را تهدید به اخراج کرد!

بنابر گزارش ارسالی به نفت ما، ۵۰۰ نفر از نیروهای قرارداد حجمی نفت و گاز اروندان شاغل در میدان آزادگان جنوبی با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند. 
تسکو کارگران آزادگان جنوبی را تهدید به اخراج کرد!
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    این نیروها تا پایان سال 1398 مستقیما تحت نظر شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) بودند و حقوق و مزایای خود را مستقیما از این شرکت دریافت می کردند. منتها از ابتدای سال 1399 تاکنون تحت شرکت پیمانکاری "تسکو" قرار گرفتند و شرکت متن هم به عنوان کارفرما تلقی شد. تبعیضی که نسبت به این کارگران که در بخشهای حراست، عملیاتی و خدماتی کار می کنند انجام شده اینست که تاکنون در سامانه ساپنا ثبت نشده و طرح طبقه بندی مشاغل نیز برای آنان اجرایی نشده است، در نتیجه از مزایایی همچون پاداش بهره وری نیمسال دوم 1399 و نیمسال اول 1400 بی بهره مانده اند و در عین حال حقوق کمی هم دریافت می کنند.
مراجعه این نیروهای حجمی به شرکت پیمانکار تکسو نتیجه ای در بر نداشته و اعلام شده که این موارد برعهده کارفرماست و شرکت نفت و گاز اروندان هم اعلام کرده که قرارداد این افراد حجمی محض است و باید عوض شود و منوط به باز کردن سامانه ساپنا و ثبت در آن توسط معاونت منابع انسانی وزارت نفت است. 
نکته مهم اینکه قرارداد سال جاری این افراد با تسکو پس از 8 ماه جهت امضا به آنان تحویل شده و عمدتا از امضای آن استنکاف ورزیده اند و جالب تر اینکه بندی راجع به پرداخت پاداش بهره وری اشاره نشده است و شفاها گفته اند که آخر سال پرداخت می شود. مضافا این پرسنل حجمی سهم خواروبار هم دریافت نکرده‌اند! در حالیکه نیروهای قدیمی نفت و گاز اروندان هم پاداش بهره وری و سایر مزایای قانونی خود را سر موقع دریافت کرده اند. این کارکنان زحمتکش توسط تسکو تهدید شده اند که در صورت پیگیری، تعلیق کار شده و اخراج می شوند و در نتیجه امنیت شغلی ندارند. همچنین به این پرسنل حجمی فقط در طول سال یک بار لباس کار داده شده و نیروهای حراستی آن فاقد کانکس و برق و ملزومات کافی هستند. 
همین موضوع در خصوص 200 نفر از نیروهای حجمی آزادگان شمالی با پیمانکار به نام شرکت افق، حاکم است.
بدیهی است گره کار با اعطای مجوز در سامانه ساپنا توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزرات نفت گشوده خواهد شد و کارفرما و پیمانکار دیگر عذر و بهانه ای برای پرداخت مزایای قانونی نیروهای حجمی شاغل در پروژه های نفت و گاز نخواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


رامین
اره واقعا اینطوره ما نیروی این شرکتیم،تا الان طرح طبقه بندی رو برامون اجرانکردن
Yousef
متاسفانه آزادگان جنوبی سالهاست که به مکانی جهت رشوه خواری شرکتهای نیروی انسانی وزور به کارگران شده
حق وحقوق نفرات شاغل در آزادگان جنوبی چندین بار توسط شرکتهای مختلف چپاول شده وفریاد ما ناشی از فساد این شرکتها تا به حال به جایی نرسیده