۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۱۵۵۶۸۴

چرا نشان زاده پشت میزش نبود؟!

عملیات ساخت پالایشگاه گاز هویزه که می رفت با گذشت بیش از ۱۰ سال به فراموشی سپرده شود به مانند عملیات احیا در پزشکی به یکباره جان تازه ای گرفت و سرانجام با اقدامی به معنای واقعی کلمه جهادی این پروژه حیاتی زیست محیطی به بهره برداری رسید.
چرا نشان زاده پشت میزش نبود؟!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، پروژه پالایشگاه گاز هویزه که به یکی از دغدغه های کشور تبدیل شده بود و علیرغم سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلاری کمتر کسی در صنعت پتروشیمی فکر می کرد این پروژه ملی به سرانجام برسد.
 اما چه شد که پروژه پالایشگاه گاز هویزه به بهره برداری رسید؟  بعد از استقرار تیم مدیریتی جدید در هلدینگ خلیج فارس، اولویت و تمرکز بر تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفت. حقیقت پنهان ماجرا آنجاست که بخشی از تجهیزات پروژه پالایشگاه گاز هویزه گرفتار جنگ اوکراین شده بود و می بایستی از آن کشور به اصطلاح بیرون کشیده می شد و از طرفی سایر تجهیزات حساس این پالایشگاه که از سال ۱۳۹۵ قرارداد شده و بلاتکلیف بود از دل آلمان، اسپانیا و ایتالیا وارد فنس پالایشگاه هویزه شد و در نهایت پس از تلاش‌های فراوان محصول با ارزش و غنی اتان پلاس(C2+) تولید و به خط لوله انتقال جهت ارسال به پتروشیمی بندر امام تزریق شد. اینکه این پروژه ملی به سرانجام رسید و باری از روی دوش دولت در تکمیل پروژه های نیمه تمام برداشته شد که یکی از دغدغه های اصلی مسولان نظام نیز بود، اما باید یادی کنیم از صحنه گردان اصلی و پشت صحنه راه اندازی پروژه پالایشگاه گاز هویزه که به گواه بسیاری از مدیران هلدینگ خلیج فارس از روزی که به معاونت برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس منصوب شد پشت میزش نبوده و با پیگیری ها و حضور مستمر خود و مهدی سیفی دستیار ارشدش و رئیس هیات مدیره پالایش گاز هویزه، تلاش نمود و با همکاری و همت کارکنان این پروژه، امروز تبدیل به پالایشگاهی شده است که با ظرفیت500 میلیون مترمکعب گاز در روز فلرهایی که تا دیروز دود می شد امروز تبدیل به محصولات با ارزش می شود. ثمره انتخاب و انتصاب قابل دفاع حسن نشان زاده توسط عبدالعلی علی عسگری به معاونت برنامه ریزی و توسعه کسب وکار و حضور بی امان نشان زاده در میدان سازندگی می شود آن چیزی که امروز شاهدش نیستیم و آن خاموش شدن فلرهایی است که سالیان سال شب های اهواز را روشن می کرد! 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عیدی
اقدام بی نظیری بود در راه اندازی پروژه هویزه از تمامی کسانیکه باعث شده ند این پروژه ناتمام 10 ساله را تکمیل کنند عاقبت بخیری و سلامت از خداوند خواستارم