۹
۱۹
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۶۱۷۲۴
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از جان پایانه ها و مخازن پتروشیمی چه می خواهد؟

دخالت های تنش زا بیژن چگنی در شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی تمامی ندارد!

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اقدامی جدید و منحصر بفرد، با سهامداران مجموعه مکاتبه کرده و صراحتاً از سهامداران خواسته است تا نمایندگان خود (اعضای هیات مدیره شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی) را پیش از انتصاب به تایید خودش برسانند.
دخالت های تنش زا بیژن چگنی در شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی تمامی ندارد!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،نامه ای از بیژن چگنی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به نفت ما رسیده که نشان از دخالت های متعدد و خارج از چارچوب وی در شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی دلالت دارد.
با توجه به اینکه شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی از ترکیب هفت سهامدار شامل‌؛ شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت حمل و نقل پتروشیمی، شرکت نفت و گاز پتروشیمی تامین، شرکت سرمایه گذاری شستان، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان تشکیل شده است، دخالت های مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی منجر به حاشیه های عجیبی در این شرکت شده و این شرکت را در آستانه بحران کارگری قرار داده است!
این در حالی است که شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به صورت سهامی خاص تشکیل شده و موضوع فعالیت آن راهبری و بهره‌برداری بنادر و مخازن از جمله بندر پارس (عسلویه)، بندر ماهشهر، بندر سیراف و بندر مجیدیه به عنوان یکی از استرا‌تژیک ترین درگاه‌های اقتصادی مستقیم کشور می‌باشد.
حاشیه های شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی از جایی شروع شد که هیئت مدیره این شرکت در ماه گذشته با توجه به نارضایتی از عملکرد مدیرعامل وقت، به دلیل عدم اجرای مصوبات هیأت مدیره در خصوص رسیدگی به تخلفات سازمانی، عدم شفافیت مالی و دیگر مواردی که توسط نهادهای نظارتی در دست بررسی و پیگیری می‌باشد، سوء مدیریت مدیرعامل سابق را تشخیص داده و به منظور جلوگیری از تداوم تخلفات سازمان یافته، همکاری و رسیدگی بیشتر با نهادهای نظارتی و جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران و بیت المال، با اکثریت آرا وی را از سمت مدیرعاملی عزل و رئیس هیأت مدیره را عهده‌دار سرپرستی شرکت نموده است.
همزمان با این مصوبات، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان کارفرما در قرارداد راهبری و مالک بنادر پتروشیمی، با اقدامی فراقانونی و دخالت در اختیارات هیأت مدیره شرکت پایانه‏ها و مخازن پتروشیمی، نسبت به نقض قانون حاکمیت شرکتی اقدام نموده و علیرغم تذکرات قبلی وزرای دفاع و نفت به بیژن چگنی مبنی بر عدم دخالت در امور شرکت های خصوصی، مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اصرار بر ادامه مداخله با ادعای اینکه اختیارات قراردادی در قرارداد راهبری بنادر و مخازن شرکت ملی صنایع پتروشیمی را دارد به دخالت خود ادامه می دهد.
این درحالی است که بررسی قرارداد مورد اشاره نشان می دهد نه تنها قرارداد مذکور چنین اختیاری را به بیژن چگنی نداده است، بلکه هیچ قراردادی نمی تواند قوانین حاکمیتی و بالادستی جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون و اختیارات حاکمیت شرکتی را نقض نماید.
ادامه این کشمکش ها باعث شده است شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توقف در پرداخت صورت وضعیت ها و مطالبات شرکت پایانه ها عملاً منابع مالی این شرکت را به گروگان گرفته است تا نسبت به تمدید غیرقانونی قرارداد خاتمه یافته راهبری بنادر و مخازن پتروشیمی با شرایط پیشین و همچنین دخالت در حدود اختیارات هیأت مدیره با انتصاب مجدد مدیرعامل معزول اقدام نماید.
بیژن چگنی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اقدامی جدید و منحصر بفرد، با سهامداران مجموعه مکاتبه کرده و صراحتاً از سهامداران خواسته است تا نمایندگان خود (اعضای هیات مدیره شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی) را پیش از انتصاب به تایید خودش برسانند. این مکاتبه در نوع خود به عنوان مصداق بارز دخالت در حقوق حقه سهامداران و مخالف دستورالعمل حاکمیت شرکتی و مغایر با قانون، قابلیت پیگیری در مراجع قانونی و نظارتی را دارد. 
لازم به هشدار است که ادامه این تخلفات و مداخله های هدفمند و تداوم گروگانگیری معیشت قشر کارگر، ضمن خدشه دار نمودن آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی، می تواند منجر به اعتصابات کارگری و در پی آن توقف عملیات‏های تخلیه و بارگیری، قطع صادرات محصولات پتروشیمی و توقف تولید شرکت های پتروشیمی شود. 
تداوم این اقدامات به منزله اقدام علیه امنیت ملی بوده و موجب صدمه به اقتدار اقتصادی و سیاسی کشور ‏گردد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


واقعا صنعت پتروشیمی با این مدیران بی سواد داره نابود میشه
مدیر عامل بهتر از شاهمیرزایی وحود ندارد
به داد صنعت ارزش آفرین و ارز آور پتروشیمی برسید
پتروشیمی بهترین دوران خود را می‌گذراند وبهترین مدیر دوران آقای شاهمیرزایی است دزدان و فاسدان مخالف او هستند .
عزت
مدیریت تولید پتروشیمی به دست فرد نااهل افتاده
خود شاهمیرزایی چی هست که معاونش چی باشه
از مشک همان تراود که در اوست
بدترین عملکرد را شاهمیرزایی داشته
وقتی شرکت ملی پتروشیمی را محل تسویه حساب شخصی کرده و با انقلابی گری دروغین داره تیشه به ریشه این صنعت می زنه
نصیری
من واقعا 4 تا بز داشته باشم نمی دم اینا نگه دارن
تو خودت ….هستی
محمود
از پرسنل شنیدم مدیریت در پایانه ها شده رمز پویا،دائما تغییر داره،😀
محمود
تا امثال ................ راس باشند همین آش وهمین کاسه هست بابا تورا به اینکارا چی،برو تلوزیون برنامه کودکت را تماشا کن نظر بده
خجالت بکشید چقدر پول می گیرید تا به این خزعبلات دامن بزنید
کارگر
شرکتی که نه مدیر عامل دارد ، نه طرح طبقه بندی برا پرسنل نه ثبات مدیریتی حتما همه درش دخالت میکنن، بیشتر نا ارامی از مدیریت بی کفایت هستش، کدام شرکت پنج نوع قرداد نیرو تبعیض فاحش چند میلیونی حقوق بین کارکنانش داره ، پیمانکار از خودش و کاملا قلدرانه به نیرو پیمانکار ظلم میکنن
چرا نظرات دیگه را نشون نمیدین
سلام و عرض ادب
بنده کارمند جز در شرکت هستم
موارد فوق کاملا کذب است ،ان شالله خداوند از سر تقصیرات ما بگذرد
محمد
آقای عزیز قرارداد بین پتروشیمی و پایانه و مخازن مطالعه کنید در آنجا به نقش کلیدی آقای دکتر چگنی اشاره شده الکی سیاه نمایی نکنید
علی
سلام
موارد فوق کاملا کذب است جناب الف مدیری سالم ،متعهد و فساد ستیزی بود که متاسفانه افرادی مثل .... و همفکرانش که ادعای دین و دیانت داشتند ولی بویی از جبهه و جنگ در وجودشان نیست و متاسفانه فقط لباس مذهب و راویان خوبی بعد از جنگ هستن، سکان این شرکت را بدست گرفتن و حاضرند بخاطر منافع شخصی خودشان هر انسان سالمی رو له کنند و به اهداف خودشان برسند ،حیف و صد حیف این همه شهید و جانباز که الان این از خدا بیخبرها که یه روز میگن وصل هستیم به مجلس یه روز می‌گن به ...... وووو در این پست ها قرا بگیرند....!!
علی
درود،بنده کارمند این شرکت هستم.
همه این حاشیه ها درست و واقعی هست.
امروز ۵ دی ماه هست ولی هنوز خبری از حقوق نیست.
شرکت بیشتر از دو سال هست که هیچگونه لباس کاری به پرسنل نداده،وضعیت غذا افتضاح،انگیزه نیروها صفر.
کلا شرکت تو حاشیه هست.و همه ی اینها هم از دوسال پیش شروع شده.
امیدوارم که این وضعیت منجر به اتفاقات ناگواری نگردد.
حتما چگینی هم خوب بهتون پول نمیده خخخ
محسن
به خداوندی خدا این آقا با نادانی و سیاسی کردن کنترل تولید پتروشیمی را نابود کرده و هیچ کس نمیخواد جلوی اشتباهات ایشون بگیره.بجای انجام کارهای مربوط به شرح وظایفش همش دنبال لابی گری و کارهای خارج از شرح وظایفش می باشد.