۹
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۵۲۱۵۰
مدیرعامل پتروفرهنگ در گفت و گو با نفت ما خبرداد (بخش دوم):

صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری پتروفرهنگ در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱+فیلم

دکتر علیرضا بابازاده، مدیر عامل پتروفرهنگ در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی و زمان بهره برداری از پروژه های پتروشیمی این هلدینگ اظهار داشت: پروژه پتروشیمی دنا نزدیک ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد و خیلی امیدواریم که در یک سال آینده به بهره برداری برسد. پروژه سیراف انرژی نزدیک ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیر دو سال به بهره برداری می رسد. در مورد پروژه پتروشیمی لاوان اختلافی راجع به زمین آنجا داشتیم که به تازگی حل شده و بنابراین امکان اجرایی تا حالا روی زمین به وجود نیامده بود، منتها لایسنس آن را اخذ کردیم و کارهای اولیه را انجام دادیم و به زودی آغاز کار پروژه انجام خواهد شد.
فایل ویدیو
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، وی افزود: مگاپروژه پتروشیمی کیان پروژه بسیار خوبی است که با مجموعه نفت و گاز پارسیان شریک هستیم و 20 درصد پیشرفت کار دارد. در این پروژه تصمیم خوبی گرفته شد که با یک فایننس (تامین مالی) مناسبی که کارهای نهایی آن در حال انجام است، امیدواریم پروژه سرعت بگیرد.
بابازاده در مورد میزان تولید و صادرات هلدینگ پتروفرهنگ در 9 ماه سال 1401 اعلام کرد: حدود 1.5 مییلون تن در 9 ماه اول سال 1401 به ارزش 400 میلیون دلار صادرات داشتیم که مربوط به متانول دو واحد تولیدی کیمیای پارس خاورمیانه  و شرکت پتروشیمی سبلان است.
مدیر عامل هلدینگ پتروفرهنگ در رابطه با استفاده از فناوری شرکتهای دانش بنیان داخلی در پروژه های در حال ساخت این هلدینگ گفت: اتفاقا از زمانی که به عنوان مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ شروع به کار کردم، به خاطر سابقه کار دانش بنیانی ام  و  علاقه و اعتقاد ویژه ای که به این حوزه دارم، به تمام زیر مجموعه های تولیدی توصیه کردم که از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان داخلی استفاده بکنند. البته شرکتهای دانش بنیانی هم هستند که هم در بهینه سازی مصرف انرژی و هم در راندمان تولید کارهای خوبی انجام دادند. وقتی این شرکتهای دانش بنیان را به مجموعه های تولیدی مان  فرستادیم، بررسیهای خوبی انجام داده اند و اصلاحات خوبی در این حوزه صورت می گیرد. فکر می کنم تا چندماه آینده شاهد یک افزایشی در راندمان تولید و کاهش هزینه ها با استفاده از همین روشهای دانش بنیانی داشته باشیم و هر وقت این مهم صورت گرفت، گزارش دقیق آن منتشر خواهد شد.
بابازداه با تاکید بر اینکه اساسا در کل معاملات پتروفرهنگ سیاست کلی بر اینست هر آنچه که امکان ساخت داخل و تولید داخل دارد، از خرید خارجی پرهیز  شود، تصریح کرد: بعضی وقتها بین اینکه ما تولید داخل را انتخاب کنیم یا راندمان بیشتر و صرفه اقتصادی بیشتر را، حتما به عنوان یک بنگاه اقتصادی به سمت صرفه اقتصادی بیشتر خواهیم رفت و اعتقادم بر اینست آنجایی که ساخت داخل هنوز به بلوغ لازم نرسیده، این تکلیف حاکمیت است که برای رسیدن به بلوغ هزینه کند و ریسک کار را بپذیرد تا بنگاههای اقتصادی بعد از رسیدن شرکتهای دانش بنیان به بلوغ، با ریسک نزدیک به صفر از دانش و فناوری آنها استفاده بکنند. فلذا، ما نمی توانیم از این حیث در این حوزه ریسکی را به سهامداران تحمیل بکنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی