۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۵۰۹۹۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با نفت ما مطرح کرد؛

متانول سازها قربانیان قطع گاز هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: واحدهای متانول ساز و سایر پتروشیمی ها، قربانی هر ساله سوء مصرف جامعه و سوء مدیریت مسئولین در حوزه منابع گازی کشور هستند.
متانول سازها قربانیان قطع گاز هستند
بهروز محبی نجم آبادی، در پاسخ به سوال خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  گفت: یکی از مسائلی که در این مجلس ایجاد شد، بحث سه شنبه های نظارتی است. در این سه شنبه ها، کمیسیون های مربوطه گزارشات مختلف را قرائت می کنند و مسئول دستگاه مربوطه نیز به گزارشات، سوالات و احیانا ابهامات و انتقادات مطروحه از سوی نمایندگان مردم پاسخ می دهد. بحث گاز و انرژی نیز یکی از مسائلی است که نمایندگان مردم به آن اهتمام ویژه داشته اند. متاسفانه مسئله ای که باید پذیرفت این است که در طول 10 سال اخیر ما در حوزه اجرایی نواقص بسیاری داشته ایم و بسیاری از مباحث زیرساختی کشور در حوزه هایی مانند گاز و انرژی عملا تعطیل بوده است. 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر با توجه به این انباشت بی کفایتی های های برجای مانده از سال های قبل، ما برای اورهال کامل زیرساخت های گازی کشور به قریب 80 میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم. البته در سال های قبل، بحث گاز ترکمنستان و سواپ گازی به این کشور باعث شده بود که بخشی از مشکلات گازی تا حدی مرتفع گردد، اما به دلیل رابطه بد دولت گذشته با ترکمنستان این موضوع نیز دچار چالش شد. در این دولت سعی شده است از طریق گسترش ارتباط با همسایگان بحث سواپ گازی و هم افزایی های منطقه ای یک بار دیگر در دستور کار قرار گیرد. 
این استاد دانشگاه ضمن تشریح وضعیت صنایع مختلف نیازمند خوراک گاز در کشور، بیان کرد: ما در زمینه گاز دچار یک ناترازی اساسی هستیم، فرهنگ صرفه جویی در مصرف نیز، مبحث دیگری است که در اثر اهمال کاری ها، آنگونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است. این بدیهی است که برای حل مشکل صنایع، واحدهای متانول ساز، پتروشیمی ها و شرکت های فولادی که حیاتشان به منابع گازی وابسته است، باید یک فکر اساسی کرد و کاری زیربنایی صورت گیرد. در حال حاضر خوشبختانه با توجه به رشد فروش نفت و میعانات اوضاع رو به بهبود است و امیدوار هستیم در سایه این بهبود، تلاش های دولت نیز در این حوزه مضاعف تر گردد. در حوزه انتخابیه و منطقه خود ما هم، به دلیل مشکلات قطع و وصل گاز و انرژی، متاسفانه صنایع فولادی دچار مشکل شدند. 
این عضو قوه مقننه افزود: برق هم در تابستان همین شرایط را دارد، ولی به هر حال برنامه ریزی های صورت گرفت تا از طریق زمانبندی این چالش مدیریت شود. حل مشکل گاز نیازمند سال ها تلاش و برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت است. در زمینه پمپاژ گاز و تولید نیز باید تغییرات تکنولوژیک صورت گیرد تا سال به سال از حجم مشکل صنایع کاسته شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


پاوه
اشك تمساح حهت مال اندوزي بيشتر مديران .مشكلشون حل مي شه.تا جايي كه من سراغ دارم مدير عامل يا رييس مجتمع پتروشيمي كاوه در مورد يكي از پيمانكارهاش گفته بود ما اگر ماهي ٧ ميليارد هم به اين پيمانكار بيشتر بديم نوك سوزني بهمون اثر نمي كنه.
feedback
United States