۲۷
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۱۵۱۶۹۷
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در گفتگو با نفت ما مطرح کرد:

در ۲۰ سال اخیر هیچ سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام نشده است

این یک واقعیت است که تقریباً در دو دهه گذشته سرمایه قابل ذکری سرمایه گذاری خارجی وارد کشور نشده و در این مدت نیز در حوزه گاز سرمایه گذاری نشده است.
در ۲۰ سال اخیر هیچ سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام نشده است
محمد صالح جوکار، نماینده یزد در این باره به نفت ما گفت: به دلیل برخی کم کاری‌های صورت گرفته در سال های گذشته، این یک واقعیت است که زیرساخت‌های حوزه انرژی ما به ویژه گاز به سرمایه و توجه بیشتری نیاز دارد. البته یقیناً باید برنامه ای مدون و منسجم در این حوزه اجرایی شود و این قبیل مسائل را نمی توان مثلاً در عرض 6 ماه حل و فصل کرد و نیاز به کار تدریجی اما مداوم دارد.  
معاون حقوقی و پارلمانی سابق سپاه در ادامه افزود: در باب موضوع آلودگی هوا نیز که این روزها در رسانه ها مطرح شده است، نیروگاه های تهران سیکل ترکیبی هستند و هر سال در فصل زمستان به دلیل استفاده از سوخت های جایگزین مانند مازوت و غیر استاندارد بودن خودروها و صنایع در ترکیب با پدیده های جوی، موضوع آلودگی هوا تشدید می شود.  
وی گفت: با این همه برای حفظ خوراک واحدهای پتروشیمی و دیگر صنایع باید فکری اساسی کرد تا هم صنعت و هم بخش خانگی بتواند به صورت مستمر و بدون استرس از موهبت گاز طبیعی برخوردار باشند. البته در حوزه برق نیز وضعیت ما چندان بهتر از دیگر بخش ها نیست، در 8 سال گذشته قرار بود طبق برنامه ششم توسعه 25 هزار مگاوات به شبکه برق اضافه شود، اقدامی که انجام نگرفت و ماحصل این ترک فعل اکنون برای این دولت به یادگار مانده است، هر چند این مسائل چیزی از مسئولیت سنگین مسئولین فعلی کشور کم نمی کند و نمایندگان نیز پیگیر این موضوع هستند.  
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در تشریح نیاز صنعت نفت و گاز به سرمایه گذاری، بیان کرد: این یک واقعیت است که تقریباً در دو دهه گذشته سرمایه قابل ذکری سرمایه گذاری خارجی وارد کشور نشده است، البته در مقطعی پس از آن توافقات برجام، برخی اقدامات صورت گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عدلان
ایشون شکر خوردن ۵ پروژه توسعه میدان نفتی آبان، پایدار شرق، پایدار غرب، دالپری و چشمه‌خوش به صورت IPC توسط شرکت ZN VOSTOK روسیه در حال انجام است و در سال ۹۸ قراردادشون منعقد شده و بعضی هم به بهره برداری رسیده است
شهروند
آریاساسول سرمایه گذاری قطاب فروش های یزد بود! صلوات
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی