۲
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۶۱۰۳۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به نفت ما در خصوص فساد ۱۲ هزار میلیاردی بانک پاسارگاد تاکید کرد:

راه‌های سواستفاده و دورزدن قانون در سیستم بانکی به وفور وجود دارد

نماینده ماکو در مجلس با ابراز تاسف از اینکه راه‌های سواستفاده و دورزدن قانون در سیستم بانکی به وفور وجود دارد گفت: در بسیاری از موارد نامگذاری پروژه‌های بزرگ یا موارد دهان پرکن باعث سواستفاده‌های بانکی می‌شود. 
راه‌های سواستفاده و دورزدن قانون در سیستم بانکی به وفور وجود دارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار نفت ما که پرسید با توجه به  فساد ۱۲ هزار میلیاردی بانک پاسارگاد توسط دادستان تهران رویکرد مجلس در این خصوص چیست گفت: باید هرچه سریعتر فسادهایی که در بانکها صورت می گیرد، مدیریت شود،ریشه عمده اشکالاتی که در بانک‌ها پیش می‌آید و سواستفاده‌هایی که صورت می‌گیرد، به ضعف نظارت به ویژه از سوی بانک مرکزی باز می‌گردد. 
محمد علیپور رحمتی  گفت: سیستم بانکی باید به نوعی باشد که اگر فردی قصد دارد، تسهیلات کلانی بگیرد یا عدد بزرگی را جابجا کند، سلسله مراتبی طی شود تا این نقل و انتقال انجام شود. 
وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات کلان و جابجایی پولهای بزرگ ریشه بیشتر فسادهاست گفت: اتفاقاتی که در سیستم بانکی صورت می گیرد به اندازه ای عجیب و سوال برانگیز شده که حتی اگر فردی خواست سپرده خودش را بگیرد، سلسله مراتب و نظارت وجود داشته باشد. 
نماینده ماکو در مجلس با ابراز تاسف از اینکه راه‌های سواستفاده و دورزدن قانون در سیستم بانکی به وفور وجود دارد گفت: در بسیاری از موارد نامگذاری پروژه‌های بزرگ یا موارد دهان پرکن باعث سواستفاده‌های بانکی می‌شود. 
وی تاکید کرد: اگر نظام بانکی سیستم و سامانه درستی داشته باشد، هر کجا که هر عددی در اندازه بزرگی جابجا شود، سیستم باید هشدار دهد که عدد بزرگی در نظام بانکی جابجا می‌شود تا دستگاه‌های نظارتی به آن ورود کنند. 
علیپور افزود: با توجه به چالش‌هایی که در نظام بانکی شاهد بوده و همچنان هستیم، مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون نظام بانکداری را انجام داد که منتظر هستیم سلسله مراتب آن انجام و به مرحله اجرا برسد. 
وی با تاکید بر اینکه حتماً نظام بانکی منفذ‌ها و روزنه‌های بسیاری برای سواستفاده دارد گفت: با درک درست از این روزنه‌ها که ابزار سواستفاده را به دست فرصت طلبان می‌دهد، اصلاح قانون نظام بانکی را انجام دادیم. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید بپذیریم که اگر در نظام بانکی سواستفاده‌هایی صورت می‌گیرد، به دلیل آن است که عده‌ای از این خلاها آگاهی دارند و از آنها سواستفاده می‌کنند. 
وی گفت: تجربه‌ای که در تمامی این سال‌ها شاهد بودیم، ضعف نظارت باعث تمامی سواستفاده‌ها، تخلفات و اختلاس‌ها شده است. 
علیپور با تاکید بر اینکه سیستم بانکی، سیستم پویا و درستی نبوده است گفت: وقتی عدد بزرگی جابجا می‌شود، باید توجیه داشته باشد و نظارت‌های لازم صورت پذیرد، اگر این اتفاق نمی‌افتد یعنی باید منتظر سواستفاده‌ها باشیم. 
وی با تاکید بر اینکه هیچ پولی بدون مجوز مدیران عالی رتبه جابجا نمی‌شود گفت: اعداد کوچک نیازی به نظارت گسترده و امضای طلایی ندارد، اما هنگامی که اعداد بزرگ جابجا می‌شود، حتماً مدیریت بانک در جریان بوده و باید پاسخگوی تمامی اتفاقاتی باشد  که رخ داده است. 
نماینده ماکو در مجلس با اعلام اینکه پاسخگو نبودن اولین عامل بروز فسادهای بزرگ است گفت: هنگامی که به فردی مسئولیت می‌سپاریم و سال‌ها آن مسئولیت را بر عهده دارد و تغییری در مدیریت صورت نگرفته، باید نسبت به هر تخلفی پاسخگو باشد، زیرا نمی تواند دیگری را مقصر بداند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ضرب المثل آلمانی !!
دزدان ناشی بانک میزنند .

دزدان حرفه ای بانک میزنند !!
( تاسیس میکنند ! )
مدیریت سایت ضعیف
مدیریت سایت بسیار ضعیف است
چرا انتشار مطالب دو روز طول میکشد ؟
و بعضا منتشر نمیشود .

مطالب کاملا مفید و عالی!!