> عراق در صدد امضای تفاهم نامه نفتی با آمریکا | نفت ما
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۱۲۶۷۷۴

عراق در صدد امضای تفاهم نامه نفتی با آمریکا

شبکه بلومبرگ روز سه شنبه نوشت: عراق می خواهد تفاهم نامه ای را با شرکت آمریکایی شوروون برای اکتشاف نفت به امضاء برساند.
عراق در صدد امضای تفاهم نامه نفتی با آمریکا

 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   به گفته منبع بلومبرگ، این تفاهم نامه منافع شرکت شورون در عملیات اکتشافات در بخش های شرقی و جنوبی ناصریه پایخت ذی قار را نیز به رسمیت می بخشد. 
تفاهم نامه مذکور شامل اکتشافات در مناطقی از استان ذی قار دارای میادین نفتی نیز می شود. 
براساس این گزارش، شرکت شورون مذاکرات خود با عراق (دومین تولید کننده نفت اوپک) را از دو سال پیش آغاز کرده و به تازگی جلسات خود با مقامات وزارت نفت این کشور را از سرگرفته است. 
به نوشته بلومبرگ، اگرچه روند تولید نفت از این میادین سالها به طول خواهد کشید اما شرکت آمریکایی شورون به دنبال استفاده از سقوط قیمت نفت خام در سال جاری برای دستیابی به ذخایر ارزان با کیفیت است. 
این در حالی است که رقبای اروپایی شرکت های آمریکایی بر انتقال به منابع انرژی کم کربن متمرکز شده اند. 
شورون شرکت نفت و گاز آمریکایی است، که به‌طور میانگین روزانه ۳٫۱ میلیون بشکه نفت خام تولید می کند و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی جهان شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت، در شهر سان رامون، کالیفرنیا قرار دارد.
شرکت شورون در بیش از ۱۸۰ کشور جهان در زمینه اکتشاف و استخراج انرژی و سوخت فسیلی فعالیت دارد . این شرکت در تمامی زمینه‌های صنایع نفت و گاز و نیز تولید انواع انرژی‌های تجدیدپذیر، فعالیت می‌نماید. این فعالیت‌ها، شامل: اکتشاف، استخراج، پالایش، بازاریابی و انتقال؛ نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی، تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی، همچنین تولید برق می‌باشد.
 
 

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی