۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۲۶۹۹۸

جلوگیری از خام‌فروشی باعث ایجاد اشتغال می شود

نماینده مردم اهواز در مجلس معتقد است با جلوگیری از خام فروشی مشکلات بوجود آمده برای اشتغال جوانان برطرف خواهد شد.
 مجتبی یوسفی  
 مجتبی یوسفی  
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مجتبی یوسفی  به بخشی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با هئیت دولت مبنی بر اینکه «از خام فروشی و صادرات فله‌ای مواد خام باید جلوگیری شود» اشاره کرد و گفت: یکی از موضاعاتی که در ایجاد ارزش افزوده در کشور و همچنین ایجاد اشتغال بسیار تاثیرگذار بوده مبحث تولیدات داخلی است.
وی در ادامه افزود: ما یک درصد از جمعیت دنیا و همچنین 7 درصد از منابع زیرزمینی را دارا هستیم؛ بنابراین این لطف خداوند بوده که به کشور ما عطا کرده، اما متاسفانه با یک رویکرد خام فروشی مواجه شده‌ایم؛ چرا که یک زمانی در حوزه  منابع معدنی، سنگ به صورت لاشه سنگ صادر می‌شد و همین سنگ در کشورهای دیگر به صورت سنگ‌های تزئینی درمی‌آمد و دوباره آن را وارد کشورمان می‌کردند.
این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر تا به الان روی مسئله جلوگیری از خام‌فروشی تاکیدات ویژه‌ای داشتند، اما متاسفانه مسئولان این کار را نکردند و به دنبال صادرات مواد خام هستند.
نماینده مردم اهواز، باوی و کارون تصریح کرد: با جلوگیری از خام فروشی مشکل اشتغال جوانان رفع خواهد شد پس باید شرایط برای بنگاه‌های کوچک تسهیل و تامین مواد اولیه آنها فراهم شود زیرا ارزش افزوده آنچنانی را به دنبال خواهند داشت.
یوسفی اظهار کرد: باید جلوی صادرات مواد خام گرفته شود اگر این کار صورت نگیرد بحث برطرف شدن اشتغال جوانان هم مغفول می‌ماند و البته ارزش افزوده نیز تامین نمی‌شود؛ ضمنا مجلس یازدهم به دنبال رفع مشکلات کشور بوده و برای حل مشکلات کمک‌رسان دولت خواهد بود در غیر اینصورت با احدی تعارف ندارد و با آنهایی که بخواهند به هرجهتی کم‌کاری کنند برخورد می‌شود.
 
منبع: خانه ملت 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی