۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۱۲۸۷۲۷

معرفی ۵۵۳ مدیر متخلف به نهاد ریاست جمهوری

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از معرفی ۵۵۳ مدیر متخلف به نهاد ریاست جمهوری در یک سال و نیم گذشته خبر داد و گفت در بخش صنعت ارتشاء ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یکی از مدیران این بخش را کشف کرده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   حجت الاسلام و المسلمین درویشیان در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: در دوره تحول قوه قضائیه و یک و نیم سال اخیر دو هزار و 799 بازرسی در کل کشور انجام داده ایم که از این تعداد چهار هزار و 190 گزارش تهیه شده است.
وی افزود: ممکن است برای یک بازرسی دو یا سه گزارش تهیه شده باشد و برای این گزارش‌ها 18 هزار و 945 پیشنهاد اصلاحی، کیفری و اختصاصی داده ایم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: 60 تا 70 درصد بازرسی‌های این سازمان برنامه‌ای و بقیه بازرسی‌های فوق العاده مانند بازرسی در زمان بروز سیل، زلزله یا حوادث و بازرسی‌های موردی بر اساس گزارش‌های دریافتی است.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود: 117 بازرسی فوق العاده انجام داده ایم که برای آن 321 گزارش فوق العاده و هزار و 301 پیشنهاد ارائه شده است.
وی گفت: پنج هزار و 416 بازرسی موردی نیز انجام داده ایم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در یک و نیم سال اخیر هشت هزار و 332 بازرسی، 11 هزارو 392 گزارش و 32 هزار و 596 پیشنهاد داشته ایم که سه هزار و 977 گزارش تعقیب اداری، انتظامی و انضباطی بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان گفت: 85 مصوبه خلاف قانون را به دیوان عدالت اداری ارسال کرده ایم که تاکنون 56 مصوبه ابطال شده است.
وی افزود: بر 15 هزار و 642 معامله، مناقصه و مزایده نظارت کرده ایم و برای رفع اشکال حدود پنج هزار تذکر به اعضای کمیسیون‌ها داده شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هزار و 883 مورد درخواست تجدید یا لغو مناقصه یا مزایده نیز ارائه کرده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود: 161 هزار و 253 شکایت نیز از دستگاه‌های مشمول نظارت و بازرسی ما دریافت کرده ایم که 136 هزار شکایت رسیدگی شده و به بیش از 25 هزار گزارش رسیدگی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه از رویکرد‌های ما اثر بخش بودن اقدامات، نظارت و فعالیت‌های پیشگیرانه درباره ارسال نامه‌های هشداری برای پیشگیری از تخلفات گفت: دو هزار و 318 گزارش یا نامه هشداری به دستگاه‌ها داده ایم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: 11 هزار و 532 مورد از اقدامات پیشگیرانه ما اثر بخش بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان گفت: مسئول یا مدیری که در زمان مسئولیت خود به تکالیفش در زمان مقرر عمل نکند از نظر ما مرتکب فساد شده است.
وی افزود: هر ترک فعلی که تضییع حقوق عامه را در بر داشته باشد و مانع منافع کشور شود فساد است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر پس از پایان دوره مسئولیت نیز مشخص شود مدیری وظیفه خود را انجام نداده است باید پاسخگو باشد.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود: به عنوان نمونه برای سیل سال گذشته 150 گزارش تهیه کردیم و بر اساس یکی از گزارش‌ها شهرداری که 10 سال پیش وظیفه داشته است اجازه ندهد در مسیر سیل ساخت و ساز شود، اما این اجازه را داده محکوم به زندان شده است.
وی گفت: درباره درمانگاه سینا اطهر تهران نیز تذکراتی را پیش از حادثه شهرداری و آتش نشانی به این مرکز درمانی داده بودند، اما به آن توجه نشده بود و ما متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: به بیش از 400 مرکز درمانی در تهران نیز تذکر داده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان گفت: برخی مسئولان در بخش مسکن وظیفه تولید و ساخت را داشته اند، اما آن را ترک کرده اند که ما آن را پیگیری می‌کنیم و باید پاسخگو باشند.
وی افزود: این مسئولان باید در سال 94 سامانه مسکن را برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز و ... راه اندازی می‌کردند، اما این کار را انجام ندادند و موجب بروز مسائلی در این حوزه شد که ما آن را پیگیری می‌کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گاهی برخی قوانین ابهام دارد، ناقص است یا با قوانین دیگر تناقض دارد و برای اصلاح ساختار‌های فسادزا باید این قوانین را اصلاح کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود: به عنوان نمونه قوانین مربوط به شهرداری‌ها و کمیسیون ماده 100 و 99 است که اشکالات بسیار جدی دارد و ما آن را احصاء کرده و به مجلس شورای اسلامی فرستاده ایم.
وی گفت: از اولویت‌های ما شناسایی قوانین و مقررات ناکارآمد و فسادزا و ارائه آن به مجلس برای اصلاح است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره وظایف سازمان بازرسی کل کشور بر اساس اصل 174 قانون اساسی افزود: وظیفه این سازمان محدود به مسائل مالی نیست بلکه شامل همه تکالیف قانونی دستگاه‌ها و نظارت بر اجرای درست قانون است.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان گفت: نظارت اصل مهم در مدیریت است و مدیریت بدون نظارت معنا ندارد.
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های نظارتی و مسئولان دستگاه‌های اداری کشور مسئول اجرای صحیح قانون هستند افزود: نظارت شونده‌ها نیز باید نظارت پذیر باشند و آن را به عنوان اصل مدیریت مطلوب برای جلوگیری از بروز فساد قبول کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هدف کلان سازمان بازرسی کل کشور حاکمیت قانون و افزایش سلامت نظام اداری کشور است و در جهت تحقق این هدف کاهش مفاسد اقتصادی و سوء جریانات اداری را با هدف اجرای صحیح قوانین و شناسایی و اصلاح ساختار‌های فساد زا دنبال می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود: رویکرد‌های تحولی برای اجرای نظارت‌ها شامل مسئله محوری، ترک فعل ها، گلوگاه‌های فساد و صیانت و حمایت از مدیران شجاع، سالم و ریسک پذیر به ویژه در شرایط کنونی که تصمیم گیری شجاعت می‌خواهد تعریف کرده ایم.
وی درباره همکاری با دستگاه‌های نظارتی دیگر گفت: هر یک از دستگاه‌های نظارتی ماموریت‌های قانونی خود را دارند و بر این اساس مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون دائمی بودن شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از موازی کاری و هماهنگی و هم افزایی تصویب کرده است که موجب تقویت فعالیت این دستگاه‌ها خواهد شد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه با دستگاه‌های نظارتی دیگر هماهنگی داریم گفت: با ایجاد کمیته تحول در پی اصلاح فرایند‌های بازرسی و استفاده از ظرفیت‌های جدید نرم افزاری و سخت افزاری مانند تشکل‌های مردم نهاد و نظارت‌های الکترونیک هستیم.حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود: سه هزار سامانه دستگاه‌های اجرایی را شناسایی و به 250 سامانه دسترسی پیدا کرده ایم.وی گفت: جزو اولویت‌های ما فعال کردن سامانه‌هایی است که بر اساس قوانین، ایجاد آن‌ها مانند سامانه تجارت ضروری است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: البته بخش زیادی از این سامانه‌ها ایجاد شده، اما به یکدیگر متصل نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با بیان اینکه نظام توزیع از نظر ما ناکارآمد است گفت: راه اندازی سامانه تجارت را که بیش از 20 زیر سامانه دارد پیگیری می‌کنیم و باید بر اساس قانون به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:اداره نظارت همگانی جزو تشکیلات سازمان بازرسی است که شامل بازرسان افتخاری می باشد و در همه استان ها فعال است .
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان درباره نقش مردم در فرآیند نظارت ، مشارکت و مبارزه با فساد افزود: سازمان بازرسی کل کشور می تواند از تشکل های مردم نهاد و ظرفیت های خارج از سازمان حتی بخشی از ماموریت های سازمان استفاده و همچنین قسمتی از ماموریت های خود را برون سپاری کند.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان گفت: در اواخر مرداد ماه سامانه گزارشگران فساد را رونمایی کردیم و در این مدت 847 گزارش در این سامانه ثبت شده است که عمدتا اشخاص حقیقی هستند که افراد می توانند هم مشخصات خود را در سامانه ثبت کنند که البته این مشخصات به صورت محرمانه خواهد بود و هم می توانند بدون ذکر نام در سامانه ثبت نام کنند و گزارش دهند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: گزارشات باید مستند باشد ولی اگر در فضای مجازی کسی علیه مسئول یا مدیر و کارمندی، موضوعی را ادعا کند که نتواند اثبات کند حتما قابل تعقیب کیفری است.
وی افزود: اگر علیه فردی تهمت زده شود خودش باید شکایت کند در غیر این صورت مرجع قضایی نمی تواند ورود کند ولی اگر مورد انتشار جنبه عمومی داشته باشد دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند بدون شکایت فرد وارد شود اما عمده این موارد علیه اشخاص است.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان ادامه داد: افرادی که گزارش فساد می دهند باید اطمینان داشته باشند که مورد حمایت قرار خواهند گرفت مگر اینکه اسناد قانونی آنها درست نباشد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: حمایت از گزارشگران فساد خصوصاً کسانی که در دستگاه اجرایی هستند اگر مورد اذیت قرار گیرد برخورد جدی با مسئول و مدیر خواهیم کرد و حمایت معنوی و مادی در حد اختیار انجام خواهیم داد.
وی تاکید کرد: بخش های اداری مالی دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی طبق قانون سازمان بازرسی مشمول نظارت این سازمان است ولی بخش قضایی قوه قضاییه و وظیفه قانون گذاری و نظارتی مجلس شورای اسلامی در صلاحیت سازمان بازرسی نیست.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با بیان اینکه گلوگاه های فساد تقریباً شناسایی شدند گفت: راه حل شناسایی این گلوگاه ها، ایجاد سامانه های هوشمند است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در حال حاضر جلسات متعددی با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی برای اجرای طرح جامع مالیاتی داشته ایم و با جدیت این طرح را دنبال می کنیم که با پیگیری های این سازمان تا اردیبهشت 1400 این طرح قابل بهره برداری است و مهم ترین موضوع در این طرح «داده ها» است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح می توانیم ادعا کنیم از هزاران فرار مالیاتی جلوگیری خواهیم کرد.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان تصریح کرد: سازمان بازرسی پرونده های کلان معوقات مالیاتی را در اولویت قرار داده است و تاکنون حدود چهار هزارو 600 میلیارد تومان از معوقات مالیاتی با پیگیری های به عمل آمده وصول شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: یکی از اشکالاتی که در موضوع مالیات داریم عدم شناسایی همه مودیان مالیاتی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از مودیان هنوز در سامانه مالیات ثبت نام نکرده اند و سازمان بازرسی در چند ماه اخیر، حدود هزار مودی از جمله تعدادی از صرافی های تهران ، فروشگاه های بزرگ، نمایندگی های ایران خودرو، پیمانکاران ایرانی و خارجی طرف قرارداد یک واحد تولید را شناسایی و به سازمان مالیاتی معرفی کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان گفت: تا زمانی که سامانه های هوشمند فعال نشوند برخوردهای موردی و جزئی دردی را دوا نخواهد کرد.
وی درباره مطالبات قطعی که به واحدهای اجرایی ارسال ولی اجرا نشده هم افزود: قرارهای کارشناسی که صادر شده و باید اجرا می شدند متاسفانه سال هاست اجرا نشده و مبلغ آن حدود 75 هزار میلیارد تومان است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از اشکالات در تعدیل مالیاتی به مودی اجازه داده شده اگر مدارکی نسبت به تشخیص ممیز مالیاتی ارائه کرد می توانند تا صددرصد تعدیل مالیاتی بگیرند ولی با بررسی های سازمان بازرسی در گذشته، تعداد قابل توجهی پرونده بدون مستند تعدیل مالیاتی دریافت کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اشکالات تعدیل مالیاتی، تبعیض در اصول مالیاتی است هم ادامه داد: بیشترین مالیات را کارمندان دولت یا واحدهای مشخص شده پرداخت می کنند در حالی که بسیاری از صنوف بر اساس ضریب های مالیاتی تخفیف می گیرند که این وضع درست نیست و باید اصلاح شود.
وی افزود: عدم شناسایی پایه های جدید مالیاتی هم از اسیب های جدی دربخش مالیاتی است که باید دنبال شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره خصوصی سازی در کشور گفت: در سال های اخیر بیش از 20 مورد پرونده در سازمان بازرسی تشکیل شده و بررسی کردیم و حتی درخواست ابطال را داده ایم و همچنین تخلفات را به مرجع قضایی معرفی کرده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود: یکی از پرونده هایی که اخیرا گزارش آن را به مرجع قضایی و وزارت اقتصاد ارسال کردیم واگذاری شرکت ایران اپراتور است که تخلفاتی را مسئولان وقت سازمان خصوصی سازی انجام داده اند که معرفی و پیشنهاد بازنگری در واگذاری را داده ایم.
وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته در پرونده شرکت کشت و صنعت مغان، هیئت داوری رای به ابطال این واگذاری داد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در پرونده ماشین سازی تبریز و کشتارگاه صنعتی اردبیل هم ورود کردیم و در حال حاضر حدود 10 پرونده در دست بررسی و رسیدگی داریم.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با بیان اینکه قانون سیاست های اصل 44 یک قانون ضروری برای پیشرفت کشور است هم ادامه داد: اگر این قانون به خوبی اجرا شود یک انقلابی در بخش اقتصادی کشور اتفاق خواهد افتاد.
وی تصریح کرد: عدم اهلیت خریداران، فروش زمین و ضعف نظارت در بعد از واگذاری از اشکالات اساسی در ساختار خصوصی سازی است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در کشور هم گفت: یکی از پایه های ثابت بازرسی ها، بخش زمین خواری و برخورد با آن است.
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود: یکی از موضوعاتی که جزو اولویت های ما و دستگاه قضایی است اجرای قانون حد نگار می باشد که در سال های گذشته خیلی به این موضوع توجه نشده است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه سراسری که برای کشور تعریف شده کل بازرسی های استان ها وارد شوند و تکالیفی که در قانون برای دستگاه های متولی زمین مثل جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و وزارت نیرو وجود دارد وظیفه نقشه برداری ، ارائه آن به سازمان ثبت اسناد و صدور سند تک برگی آن را انجام دهند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تاکنون برای حدود 5 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی با پیگیری به عمل آمده سند صادر شده که اگر برای اراضی ملی و دولتی سند رسمی صادر شود از زمین خواری ها، سند سازی ها و قولنامه بازی ها جلوگیری می شود.
وی افزود: یکی از اولویت های سازمان بازرسی در این راستا، پیگیری و مطالبه جدی از دستگاه های متولی است.
 درویشیان در بخش برخورد با زمین خواری گفت: فسخ سه قرارداد و بازگشت 2 هزار و 525 هکتار از اراضی ملی به دولت و رفع تصرف هزار و 487 هکتار از اراضی شهرستان های تهران، جلوگیری از تصرف اراضی پارک جنگلی به مساحت 2 هزار و 420 متر، خلع ید اراضی تصرف شده استان قزوین به مساحت 736 هکتار، رفع تصرف 116 هکتار از اراضی مجاور شهرک صنعتی استان قم، بازگشت 25 قطعه از زمین های سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، کشف زمین خواری و تصرف حریم و بستر رودخانه در استان بوشهر به مساحت 30 هزار هکتار در بخش برخورد با زمین خواری بوده که انجام شده است.
وی افزود: در بخش صنعت، 8 هزار و 542 میلیارد ریال و حدود 186 میلیون دلار اثربخشی داشته ایم، یک فساد 554 میلیارد تومانی در یک شرکت وابسته به خودروسازی کشف کردیم ، بازگشت 20 میلیون یورو، 559 میلیون ین، 2 میلیون دلار، 397 میلیون ریال به بیت المال و معرفی 16 نفر از مدیران یک شرکت در بخش صنعت به مرجع قضائی، کشف ارتشاء 5 هزار و 200 میلیارد تومان یکی از مدیران بخش صنعت، کشف ارتشاء بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان، فروش لاستیک خارج از شبکه به ارزش 58 میلیارد تومان توسط مدیران یکی از شرکت های تولیدی لاستیک، گرانفروشی 16 شرکت مجری نمایشگاهی حدود 80 میلیارد تومان بوده که در این راستا اثربخشی داشته ایم.
وی ادامه داد: در بخش نفت بالغ بر هزار و 115 میلیارد تومان و 546 میلیون دلار برگشته و یا جلوگیری شده ،کاهش 16 میلیون یورویی از قیمت پیشنهادی در جریان لغو یک مناقصه، پیگیری منجر به اصلاح فرآیند یک انتخاب پیمانکار حدود 3 میلیون یورو، کاهش 8 میلیون یورو در جریان لغو و برگزاری مجدد مناقصه، کشف سوء جریان مالی به مبلغ حدود 85 میلیون یورو در یک قرارداد، ضبط تضامین یک شرکت خارجی به مبلغ 48 میلیون یورو، کشف فساد در اجرای قرارداد خط لوله که منجر به کسر حدود 300 میلیون دلار شد که اینها بخش هایی از اثربخشی سازمان بازرسی کل کشور است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در بخش بانکی 143 هزار میلیارد ریال و 12 میلیون دلار اثر بخش داشته ایم و به عنوان مثال 75 میلیون دلار کشف فساد در قالب یک سوء استفاده ارزی در یکی از بانک ها در استان بوشهر ، معرفی و محکومیت مفسدین اقتصادی در پرداخت و دریافت تسهیلات 140 هزار میلیارد ریالی بانک سرمایه که گزارش آن توسط سازمان بازرسی ارائه شده، کشف سوء جریان در صدور 276 فقره حواله ارزی به مبلغ 105 میلیون دلار، کشف فساد و سوء جریان در فرآیند خرید و توزیع کاغذها با ارز دولتی و معرفی 30 شرکت وارد کننده به سازمان تعزیرات حکومتی از موارد اثر بخش در این سازمان بوده است.
 درویشیان درباره آمار در بخش گمرک هم افزود: شناسایی هزار کانتینر کالای قاچاق در گمرک شهید رجایی، کشف 212 کانتینر قاچاق در گمرک قشم، جلوگیری از ترخیص 69 دستگاه کانتینر برنج تاریخ مصرف گذشته از اثر بخشی های سازمان بازرسی کل کشور بوده است.
وی ادامه داد: در بسیاری از این موارد از جمله مناقصه ها، مزایده ها پیشگیری شده است ولی پرونده های مربوط به ارتشاء و اختلاس به مرجع قضائی ارسال می شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تعداد اثر بخشی های سازمان بازرسی از نظر پیشگیری و اصلاح، به مراتب بیشتر از کشف فساد به معنای اختلاس و ارتشاء است.
وی با بیان اینکه حدود 2 هزار و 318 گزارش هشداری به مسئولان داده ایم افزود: تعدادی از این هشدارهای بسیار مهم به رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور درباره تسریع طراحی و اجرای الگوی کشت، پیش بینی کمبود نهاده های مهم بخش کشاورزی ، کود شیمیایی، وضع نهاده های دامی کشور مثل ذرت و سویا، لزوم قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، نواقص سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی کارت بازرگانی داده شده است.
درویشیان درباره گزارش های هشداری به سازمان بورس هم گفت: 8 گزارش هشداری درباره پیش بینی این وضع داده ایم.
وی افزود: به بانک مرکزی درباره دستورالعمل اجرایی سامانه رفع تعهدات ارزی وارد کنندگان هشدار داده ایم.
وی ادامه داد: در بخش حمایت از تولید هم اقدامات گسترده ای از جمله بیش از 51 مورد رفع مشکلات، 9 مورد راه اندازی فعالان اقتصادی، پیگیری تخصیص اعتبار تسهیلاتی تا سقف هزار میلیارد ریال از منابع کمیته امداد به این بخش در یکی از استان ها و همچنین اقدامات حمایتی از شرکت های دانش بنیان را انجام داده ایم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره قانون مجازات اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی گفت: در این زمینه به کسانی که مسئولیتی دارند و تحت نفوذ تصمیمی برخلاف قانون بگیرند هم هشدار می دهم و هم توصیه می کنم در این قانون، مجازات انفصال و حبس وجود دارد و یادآوری می کنم هم کسانی که اعمال نفوذ می کنند و هم کسانی که نفوذپذیر شده اند تحت تعقیب قرار می گیرند.
وی افزود: حتما از مدیران شجاع و ریسک پذیر حمایت می کنیم و یک کارگروه حمایت از رفع موانع تولید تشکیل شده است و اگر مدیری در این شرایط شجاع باشد و تصمیم لازم را بگیرد مورد حمایت سازمان بازرسی قرار خواهد گرفت.
درویشیان گفت: در کنار حمایت از مدیران سالم و شجاع، مبارزه با فساد یکی از اولویت های اصلی ماست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی