۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
کد مطلب : ۱۲۸۸۴۶

برنامه اوپک برای افزایش عرضه پابرجاست

وزیر انرژی امارات متحده عربی اظهار کرد: اوپک و متحدانش همچنان قصد دارند محدودیت عرضه خود را در ابتدای سال ۲۰۲۱ به میزان دو میلیون بشکه در روز تسهیل کنند.
برنامه اوپک برای افزایش عرضه پابرجاست
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در مجمع انرژی اینتلیجنس در خصوص پیمان کاهش تولید اوپک پلاس اظهار کرد: این توافقی است که امضا کرده ایم و بسیار روشن است. تا جایی که اطلاع دارم هیچ تغییری در این توافق صورت نگرفته است.
اوپک پلاس که ۲۳ کشور تولیدکننده در آن حضور دارند، سرگرم اجرای محدودیت عرضه به میزان ۷.۷ میلیون بشکه در روز است و با پیش بینی بهبود تقاضا برای نفت، قرار است محدودیت عرضه را از ژانویه سال ۲۰۲۱ تا آوریل سال ۲۰۲۲ به ۵.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.
اما قیمتهای نفت هفته هاست که در محدوده ۴۰ دلار مانده اند و لیبی که از مشارکت در توافق کاهش تولید اوپک پلاس معاف است، پس از آتش بس میان گروههای رقیب، به سرعت در حال ازسرگیری تولید نفت است و باعث شده گمانه زنیهایی درباره این که آیا اوپک محدودیت عرضه را به میزان فعلی ادامه می دهد یا حتی آن را تشدید می کند، در بازار شکل بگیرد.
با این حال هر گونه تغییر در برنامه کاهش تولید باید توسط همه کشورهای مشارکت کننده در این گروه مورد موافقت قرار گیرد.
نشست مجازی کمیته نظارتی مشترک اوپک پلاس به ریاست عربستان سعودی و روسیه در ۱۹ اکتبر و دیدار وزیران گروه در ۳۰ نوامبر و اول دسامبر انجام می گیرد.
نمایندگان اوپک به پایگاه خبری  "اس اند پی گلوبال پلاتس" اظهار کردند که هنوز زود است درباره کاهش تولید تصمیمی گرفته شود.
مزروعی گفت: تقاضای جهانی برای نفت رو به رشد است اما اذعان کرد که هنوز شرایط بازار عادی نشده است. احیای کامل احتمالا تا زمانی که واکسن کووید ۱۹ تولید نشود و محدودیتهای سفر لغو نشوند، ممکن نخواهد بود.
وی در ادامه افزود: هنگامی که محدودیتها تسهیل شدند، اعضای اوپک پلاس نباید فورا تولیدشان را بالا برده و بازار را از عرضه لبریز کنند زیرا این امر پیشرفت روند احیا را بی ثبات می سازد.
پایبندی کلی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نفت تاکنون قوی بوده است و "اس اند پی گلوبال پلاتس" که یکی از منابع ثانویه مورد استفاده این گروه برای بررسی روند تولید است، پایبندی اعضای این گروه در سپتامبر را ۹۹ درصد ارزیابی کرده است.
اما کاهش تولید جبرانی از سوی اعضایی که در ماههای پیش به تعهداتشان به طور کامل عمل نکرده بودند، هنوز به طور کامل انجام نشده و کشورهای متعددی هنوز برنامه هایشان در این زمینه را به کمیته نظارتی ارایه نکرده اند.
امارات متحده عربی که خود در اوت از سقف تولیدش تخطی کرد،  علاوه بر سهمیه تعیین شده ۱۰۰ هزار بشکه در روز در اکتبر و ۸۴ هزار بشکه در روز در نوامبر تولیدش را کاهش خواهد داد تا مازاد تولید قبلی را جبران کند.
بر اساس گزارش پلاتس، وزیر انرژی امارات متحده عربی که در کمیته نظارتی اوپک پلاس حضور دارد، گفت: بعید است این گروه مهلت اعضای متخلف برای جبران مازاد تولیدشان را که تا پایان دسامبر تعیین شده است، تمدید کند.
 

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی