۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۱۲۹۸۷۶

زیان ۲۷.۵ میلیارد دلاری عربستان از نفت ارزان

سقوط قیمت نفت که عامل آن افزایش تولید خود عربستان در ماه آوریل بود، بیش از ۲۷.۵ میلیارد دلار به درآمد نفتی آن در سال جاری میلادی ضربه زده است .
زیان ۲۷.۵ میلیارد دلاری عربستان از نفت ارزان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با قبول اینکه درآمد فعلی این کشور از فروش نفت برای پرداخت دستمزدها کافی نیست، گفت سقوط قیمت نفت 27.5 میلیارد دلار از درآمد نفتی عربستان را در سال جاری میلادی کم کرده است .
 
وی گفت عربستان سال گذشته پیش‌بینی کرده بود درآمد آن در 2020 برابر با 222 میلیارد دلار (833 میلیارد ریال عربستان) باشد که  137 میلیارد دلار (513 میلیارد ریال) آن از فروش نفت به دست می‌آید . بن سلمان تأکید کرد درآمد نفتی عربستان پس از سقوط قیمت نفت تا 109 میلیارد دلار (410 میلیارد ریال) پایین آمده است .
بنابراین سقوط قیمت نفت که عامل آن افزایش تولید خود عربستان در ماه آوریل بود، بیش از 27.5 میلیارد دلار به درآمد نفتی آن در سال جاری میلادی ضربه زده است .
 

محمد بن سلمان گفت درآمد فعلی برای پوشش 504 میلیارد ریالی که در بودجه سال جاری برای پرداخت دستمزدها در نظر گرفته شده کافی نیست و تأمین مالی سایر هزینه‌ها از جمله 173 میلیارد ریال هزینه‌های سرمایه‌ای و 69 میلیارد ریال مزایای امنیت اجتماعی و بسیاری صورت حساب‌های دیگر مشکل خواهد بود و این به معنای رکود و از دست رفتن مشاغل است .
سقوط قیمت نفت عربستان را مجبور کرده اقدامات نه چندان خوشایندی اتخاذ کند مثل سه برابر کردن مالیات بر ارزش افزوده، کاهش پرداخت به خانواده های کم درآمد و کم کردن مستمری کارگران دولت .

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی