۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۳۰۶۲۷

فاز نخست پتروشیمی کرمان اجرا می‌شود

استاندار کرمان گفت: در بحث پتروشیمی فجر کرمان مقرر شد که فاز نخست این پروژه آغاز شود و مشکل آب را صنعت و معدن حل کند و بحث تامین مالی با واگذاری ۶۰ درصد سهام انجام گیرد.
پتروشیمی کرمان
پتروشیمی کرمان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    علی زینی وند امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: گزارش این اقدامات طی یک ماه آینده اعلام شود و در صورتی که عملی نشود، به گونه دیگر رفتار خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: باید در پتروشیمی ها، بحث آب را استان جلو ببرد و مشکل آنها تامین مالی است که راه های مختلفی را می روند و آنچه که در اختیار ما در استان است در پتروشیمی کرمان و بافت که ضرورت استان است، رها نمی کنیم و باید زیرساخت ها در استان تامین شود و تامین مالی به عهده ما نیست.
استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت ها و مجوزهای لازم در استان کرمان برای سرمایه گذاری گفت: نباید برای نوعی سرمایه گذاری انرژی گذاشت که سرمایه گذار انگیزه و یا توجیه اقتصادی ندارد بلکه باید مجوزها به افراد باانگیزه واگذار شود. 
زینی وند گفت: در حوزه تامین مالی پروژه های آب، برق و راه هیچ مشکلی در استان کرمان نداریم و اصلا نباید استان در برق مشکل داشته باشد و باید در ماه های آینده آرامش خاطری به صنعت استان بابت تامین گاز بدهیم.
وی بیان داشت: نقاطی که مجوز داده شده اما فرد کار نمی کند باید محکم کنار زده شود و خسارتش را پرداخت کنیم و در نقاطی که دستگاه اجرایی یا بانک کوتاهی می کند، باید بدون رودربایستی اعلام شود.
زینی وند با اشاره به اشتغال شرکت های دانش بنیان گفت: توازن در ایجاد اشتغال با پیوند بخش های مختلف با این شرکت ها به وجود می آید.
وی تصریح کرد: این استان در صنایع کوچک و متوسط ظرفیت های بسیار ویژه ای دارد و باید این موارد در پروژه های اقتصاد مقاومتی سال آینده طراحی شود و فعالیت در پروژه های بزرگ توسعه و اشتغال استان را نامتوازن می کند و در کنار پروژه های بزرگ نباید اصلا از واحدهای کوچک و متوسط و به ویژه مشاغل خرد غافل شد.
وی با اشاره به اینکه ۵۹۲ پروژه اقتصاد مقاومتی یک راهنما برای ماست، عنوان کرد: پروژه های رونق تولید دیر تعیین تکلیف شده و اصل این است هرگونه کوتاهی و سهل انگاری در پیگیری مسائل مربوط به این طرح ها در استان مورد قبول نیست.
استاندار کرمان افزود: در سفرهای شهرستانی مهم ترین بحث اقتصاد مقاومتی است و تاکید دارم با توجه به شرایط کرونا مدیرانی که حضورشان ضروری است، بیایند و دستور کارها با دقت تظیم شود تا مردم نتیجه مصوبه را در شهرستان ببینند ضمن اینکه طرح های مساله دار را مصوب نمی کنیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی