۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۳۰۶۸۲

فروش سهم توتال در میدان نفتی عراق

ابرغول نفتی توتال فرانسه سرگرم مذاکره برای فروش سهم ۱۸ درصدی خود در یک میدان نفتی در منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق است که ممکن است حدود ۵۰۰ میلیون دلار نقدینگی برای این شرکت فراهم کند.
توتال
توتال
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   توتال سرگرم همکاری با گروه مالی جفریز برای فروش سهم خود در بلوک اکتشافی سارسنگ در کردستان عراق است که توسط شرکت HKN Energy که زیرمجموعه هالیوود اینترنشنال انرژی است، اداره می شود.
این شرکت فرانسوی برای تحمل رکود نفتی امسال و آماده شدن برای آینده انرژی پاک، به دنبال فروش برخی از داراییهایش است. توتال پس از خرید شرکت مرسک اویل که بلوک سارسنگ در کردستان یکی از داراییهای مهمش بود، سهامدار این پروژه شد.
منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند مذاکرات ادامه دارد و هیچ تصمیم نهایی درباره فروش گرفته نشده است.
توتال همزمان با بررسی فروش داراییهای فرعی خود، به دنبال کاهش آلایندگی و تبدیل شدن به یک شرکت انرژی مانند همه همتایان اروپایی اش است. این شرکت بدنبال افزایش یک سومی تولید انرژی است که نیمی از این رشد مربوط به گاز طبیعی مایع (LNG) و نیمی دیگر برق تولید تجدیدپذیرها خواهد بود.
پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال در سپتامبر به روزنامه فرانسوی لوپاریسین گفته بود که این شرکت قصد دارد به یکی از پنج تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر برتر جهان تبدیل شود. فعالیتهای فعلی این شرکت شامل ۵۵ درصد نفت، ۴۰ درصد گاز و کمتر از پنج درصد برق تولید تجدیدپذیرهاست اما در سال ۲۰۵۰ فعالیت توتال به ۲۰ درصد نفت، ۴۰ درصد گاز و ۴۰ درصد انرژی تجدیدپذیر تقسیم می شود.
بر اساس گزارش اویل پرایس، پویانه هفته گذشته گفته بود تمرکز ما روی پروژه هایی است که می توانند در قیمت پایین نفت و هزینه های بالاتر کربن دوام بیاورند. این بهترین راه برای حفاظت در برابر ریسک داراییهای بدون مشتری است.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی