۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۳۱۴۶۴

پتروشیمی هگمتانه به بهره‌برداری رسید

پتروشیمی هگمتانه به‌عنوان نخستین تولیدکننده پی‌وی‌سی و پودر گرانول پزشکی در کشور با ظرفیت سالانه ۴۵ هزار تن با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید.
پتروشیمی هگمتانه به بهره‌برداری رسید
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مجوز تأسیس پتروشیمی هگمتانه شهریور سال ۸۱، ازسوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی صادر شد، اما اجرای این پروژه با هدف تولید پی‌وی‌سی گرید پزشکی به‌عنوان یکی از کمیاب‌ترین محصولات پتروشیمی در جهان، در میانه راه متوقف شد.
اما از پارسال با حمایت‌های وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی منابع مالی این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی تأمین و واحد تکمیل شد و برای نخستین بار در کشور محصول ارزشمند پی‌وی‌سی گرید پزشکی تولید می‌شود.
محصول راهبردی گرانول پی‌وی‌سی با گرید پزشکی یکی از بی‌نظیرترین محصولات پتروشیمی جهان است و تنها چند کشور محدود فناوری تولید این محصول راهبردی پتروشیمیایی را در اختیار دارند و با بهره‌برداری از پتروشیمی هگمتانه، ایران از واردات یک محصول ارزشمند و کاربردی در صنایع بهداشتی و پزشکی بی‌نیاز و یک محصول جدید به سبد محصولات صنعت پتروشیمی افزوده شد.
این طرح با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلار و ۳ هزار میلیارد ریال به‌منظور تولید پی‌وی‌سی گرید پزشکی به روش سوسپانسیون با ظرفیت سالانه ۴۵ هزار تن (۳۶ هزار تن پودر و ۹ هزار تن گرانول) در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در کیلومتر ۱۰ جاده همدان - تهران ساخته شده است.
خوراک پتروشیمی هگمتانه سالانه ۴۵ هزار تن ونیل کلراید منومر و ارزش فروش محصولات بر مبنای قیمت پایه سال ۹۵، سالانه ۳۵ میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود.
دانش فنی این واحد به شرکت ایتالیایی IGS تعلق دارد و با مشارکت بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سه واحد فرآیندی، یوتیلیتی و آفسایت ساخته شده است.
اجرای پتروشیمی هگمتانه برای ۵۰۰ نفر در دوران پروژه و ۲۵۰ نفر در زمان بهره‌برداری اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی