۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۳۱۵۸۸

نفتکش افراماکس در بندر بوشهر پهلودهی شد

نفتکش۱۱۳ هزارتنی افراماکس ۲ ساخته شده در شرکت صدرا، در بندر بوشهر پهلودهی شد.
نفتکش افراماکس در بندر بوشهر پهلودهی شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دومین کشتی نفتکش افراماکس که در شرکت صدرای بوشهر ساخته شده حالا در  بندر بوشهر پهلو گرفته است.
این کشتی غول پیکر به طول ۲۵۰ متر، عرض ۴۴ متر و  ۲۱ متر ارتفاع است.همچنین آبخورش ۱۴.۸ متر و سرعت آن ۱۵ گره دریایی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات به آب اندازی و پهلودهی نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افراماکس ۲ ، با مشارکت پنج یدک‌کش و دو شناور با تلاش اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام گرفت.
سیاوش ارجمندزاده افزود: این عملیات در مدت سه ساعت و با مشارکت چهار فروند یدک‌کش پرقدرت، یک فروند یدک‌کش معمولی و همچنین دو شناور طناب گیر برای ایمنی بیشتر زیر نظر یک تیم راهنمای کارآمد صورت گرفت.
او عنوان کرد: کشتی نفتکش افراماکس ۲، پس از خارج سازی از داک شرکت صدرا به اسکله s ۱این بندر بوشهر منتقل و پهلو دهی داده شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: یکی از پیچیدگی‌های این عملیات طول کشتی بود که در زمان خارج سازی از داک و چرخش در عمق کم با فاصله پنج متر از دیواره داک جزیره صدرا به صورت ایمن، خارج و چرخش داده شد.
ارجمندزاده گفت: از دیگر پیچیدگی‌های این عملیات عمق کم آبخور کشتی در زمان خارج سازی و پهلودهی بود که به علت مساحت بادگیر کشتی و متاثر بودن آن از وزش باد، تیم ارزیابی و عملیاتی در ساعتی که کم‌ترین شدت باد وجود داشت، این عملیات را انجام دادند.
او بیان کرد: در آینده نیز عملیات دریایی دیگری در خصوص نصب سازه محل زیست خدمه این کشتی انجام خواهد شد که پس از آماده شدن در جزیره صدرا بر روی شناور نصب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی