۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۳۲۴۶۰

حضور دانش‌بنیان‌ها پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس

سخنگوی دولت گفت: ۶۵ درصد از ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس توسط شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.
حضور دانش‌بنیان‌ها پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه) در نشست خبری که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت: باوجود جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران که سبب کاهش شدید درآمدهای نفتی و غیرنفتی شد، سرانجام با مقاومت مردم، صبوری و تدبیر منتخبان مردم و دولت، اقتصاد کشور رو به بهبود است.
وی افزود: امروز در ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس، ۶۵ درصد ازسوی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است. صنعت لوازم داخلی، صنعت کفش و پوشاک، خوراکی‌ها و همین‌طور قطعه‌سازی‌ها به‌شدت رشد کرده‌اند. این روزها تلاش دولت برای کاهش قیمت ارز و رسیدن به قیمت واقعی، پس‌ گرفتن سهم بازار جهانی نفت با افزایش تولید، ایجاد گشایش در ورود منابع ارزی به‌ کشور و آغاز روند مثبت در انتقال ارز و از همه مهم‌تر افزایش تولید داخلی است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: روز پنجشنبه هفته گذشته، افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس، از عظیم‌ترین پروژه‌ها در سطح منطقه و خاورمیانه بود. این طرح پس از ۱۷ سال به‌عنوان بزرگ‌ترین تأسیسات جمع‌آوری و فروش گازهای همراه نفت ایران با ظرفیت پالایشی ۲ فاز پارس‌جنوبی، سالانه ۱.۵ میلیارد دلار درآمدزایی خواهد داشت. بخش‌های مهم اجرایی این پروژه در دوران تحریم ظالمانه، ازسوی شرکت‌های مهندسی و پیمانکاران توانمند داخلی طراحی و اجرا شد. این پالایشگاه میان فینالیست‌های جایزه جهانی پروژه‌های برتر و مگاپروژه‌های سال۲۰۲۰ رتبه سوم را به‌دست آورد.
ربیعی عنوان کرد: با شکست جنگ اقتصادی ترامپ، نگاه طرف‌های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور در حال ورود به مرحله‌ای تازه است، همه باید کمک کنند که بازارهای حساس نظیر ارز در چارچوب سیاست‌هایی که بانک مرکزی اعمال می‌کند مدیریت شود و به تعادل برسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی