۴
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۳۲۶۶۰

توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی در "مکران"

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید براینکه، توسعه منطقه مکران یک اقدام راهبردی است، بر توسعه هوشمندانه و تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی در این منطقه تاکید کرد.
توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی در "مکران"
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز دوشنبه ( 13 بهمن ماه) در بازدید از طرح های توسعه ای پتروشیمی در منطقه مکران بر اهمیت این منطقه در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران و تکمیل زنجیره ارزش تا صنایع پایین دستی تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از بازدید میدانی از طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی در منطقه مکران که شامل طرح پتروشیمی بدر شرق،طرح پتروشیمی سینا و تاسیسات زیرساختی در حال احداث در منطقه مکران بود ،با برگزاری جلسه ای با مدیران هلدینگ های شستان و انرژی پاسارگاد و نیز مدیران عامل طرح های در دست اجرای این منطقه، آخرین وضعیت پیشرفت و نیز برنامه های این شرکت ها را برای توسعه صنعت پتروشیمی بررسی کرد.
محمدی در این جلسه ضمن ابراز قدردانی و تشکر از هلدینگ شستان به دلیل ایجاد زیرساخت های اجرایی در این منطقه، اظهار کرد: خشت اول توسعه پتروشیمی در این منطقه توسط هلدینگ شستان بنا نهاده شده است.
معاون وزیر نفت با تاکید براینکه، توسعه منطقه مکران یک اقدام راهبردی و با اهمیت و مورد تاکید مقام معظم رهبری و همه دولت ها بوده است، گفت: با اجرای طرح های زیر ساختی و با توجه به موقعیت راهبردی منطقه، امکان توسعه پتروشیمی در این منطقه می تواند در قالب ایجاد "هاب" امکان پذیر باشد.
وی افزود: توسعه طرح های موجود در حد تولید متانول کمکی به رونق و اشتغال این منطقه نخواهد کرد و با توجه به ماهیت طرح های تعریف شده لازم است با رفع موانع موجود که مهمترین آن دانش فنی است، توسعه طرح ها تا تکمیل زنجیره و ایچاد صنایع پایین دستی ادامه پیدا کند.
بهزاد محمدی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در  جهت تسهیل در روند اجرای طرح های منطقه مکران،آماده همکاری در زمینه های مختلف و نیز تسریع در روند رفع موانع و مشکلات را دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی