۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۳۲۸۸۹

افزایش ۱۸ درصدی واردات نفت چین

چین از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، تنها عامل امیدوار کننده برای قیمت نفت بوده و در ماه ژانویه به طور متوسط ۱۱.۱۲ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است.
افزایش ۱۸ درصدی واردات نفت چین
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   واردات نفت خام چین در ماه ژانویه به طور متوسط برابر با 11.12 میلیون بشکه در روز بود که 18 درصد معادل 1.74 میلیون بشکه در روز نسبت به ماه دسامبر افزایش داشت.
 تحلیلگران شرکت تحقیقات انرژی اویلکس تخمین می زنند مصرف پالایشگاهی این کشور برای هشتمین ماه متوالی به طور متوسط بیش از 14 میلیون بشکه در روز باشد.
 از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، چین تنها عامل امیدوار کننده برای قیمت نفت بوده است. با توجه به رشد سریع اقتصاد چین، این کشور به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا، نقش مهمی در بهبود قیمت نفت داشته است.
 پالایشگاه های مستقل چین سهم بزرگی در کل واردات نفت این کشور داشته‌اند. پس از کاهش فعالیت این پالایشگاه ها در پایان 2020 به‌خاطر اتمام سهمیه وارداتشان، حالا یک بار دیگر با کسب سهمیه های جدید در سال جاری میلادی، کل واردات نفت خام چین را تقویت کرده‌اند.
 ذخایر نفت چین در آغاز فوریه سال جاری میلادی 190 میلیون بشکه بود. این رقم در همین زمان در سال گذشته به 856 میلیون بشکه می رسید و در سپتامبر 2020 برابر با یک میلیارد بشکه بود.
چین در سال گذشته میلادی بزرگترین خریدار نفت دنیا بوده و سعی کرده ذخایر خود را با نفت ارزان در بحبوحه بحران کرونا پر کند. تولید پالایشگاهی در چین هم در سال گذشته میلادی با آغاز به کار تاسیسات جدید رکورد زد. خرید بالای نفت چین در سال جاری میلادی علیرغم قیمت بالاتر نفت و کاهش ذخایر آن خبر خوبی برای تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی