۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۳۳۳۰۹

یخبندان تگزاس به نفع اوپک تمام شد

سرمای بی سابقه در تگزاس علیرغم اختلال در تولید این منطقه، به نفع سایر تولیدکنندگان نفت مثل تولیدکنندگان خاورمیانه بوده و راه را برای افزایش تولید عربستان و شرکایش در ائتلاف اوپک پلاس باز کرده است.
یخبندان تگزاس به نفع اوپک تمام شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   طوفان زمستانی بی‌سابقه در تگزاس که برق میلیون‌ها نفر را قطع کرد و جان چندین نفر را گرفت، یک کالای اساسی را هم در این منطقه تحت تاثیر قرار داد: تولید نفت تگزاس 4 میلیون بشکه در روز  کاهش یافت.
 طبق گفته متخصصان، پیامد این اتفاق افزایش درآمد و صادرات تولیدکنندگان رقیب آمریکاست.
 تحلیلگران تخمین می‌زنند کل کاهش تولید در تگزاس بین 18 تا 40 میلیون بشکه در روز باشد و یک پنجم از ظرفیت پالایشگاهی آمریکا هم تعطیل شده باشد. با وجود افزایش تدریجی دما و از سرگیری تولید نفت در این منطقه طی چند روز آینده، تاثیر این کاهش بر بازارهای نفت کاملاً مشهود بوده و باعث افزایش اخیر قیمت نفت خام شده است.
 قیمت نفت خام برنت از آغاز اختلال در تولید تگزاس 6 دلار در هر بشکه بالا رفته و نفت آمریکا هم 3 دلار در هر بشکه افزایش یافته است.
 علی رغم مشکلاتی که طوفان برای تگزاس به وجود آورده، به نظر می‌رسد به نفع سایر تولیدکنندگان نفت مثل تولیدکنندگان خاورمیانه بوده و راه را برای افزایش تولید عربستان و شرکایش در ائتلاف اوپک پلاس باز کرده است.
کاهش ذخایر نفتی باعث ادامه روند افزایش قیمت نفت می‌شود. قیمت نفت خام برنت 30 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته و بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش‌بینی می‌کند تا پایان 2021 به 75 دلار در هر بشکه برسد.
 این شرایط بر تصمیم‌گیری اعضای اوپک در اجلاس چهارم مارس تاثیر می‌گذارد. در حالیکه اوپک ترجیح می‌دهد تولید را طی همه‌گیری ویروس کرونا پایین نگه دارد تا مانع کاهش قیمت نفت شود، دورنمای خوشبینانه تقاضا و بازگشت ذخایر نفتی به سطح متعادل انگیزه‌ای خواهد بود برای این تولیدکنندگان جهت افزایش تولید.
 تحلیلگران انتظار دارند عربستان و ائتلاف اوپک پلاس با توجه به افزایش قیمت نفت تولید را افزایش دهند.
 ولی برخی تحلیلگران کاهش تولید تگزاس را چندان تأثیرگذار نمی‌دانند و عقیده دارند از آنجایی که بیش از 80 میلیون بشکه در روز نفت در کل جهان تولید می‌شود، تاثیر 4 میلیون بشکه کاهش تولید روزانه در مقیاس جهانی بسیار ناچیز است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی