۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۱۳۳۸۷۲

سود شرکت نفتی آرامکو عربستان نصف شد

شرکت نفت سعودی آرامکو اعلان کرد که سود سالانه ۲۰۲۰ آن با کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی نسبت به سال پیش از آن، در پی همه گیری گسترده ویروس کرونا به ۴۹ میلیارد دلار رسیده است.
سود شرکت نفتی آرامکو عربستان نصف شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سود سالانه آرامکو در ۲۰۱۹ حدود ۸۸ میلیارد دلار و در سال پیش از آن حدود ۱۱۱ میلیارد دلار بوده است.
این شرکت در آغاز عرضه اولیه، وعده پرداخت سود سه ماهه بالغ بر ۱۹ میلیارد دلار و سالانه ۷۵ میلیارد دلاری داده بود.
با توجه به قرار داشتن ۹۸ درصد مالکیت آرامکو در اختیار دولت عربستان، بیشتر این سود به جیب دولت می رود که به رغم تلاش ها برای گوناگون سازی منابع درآمدی اقتصاد، همچنان وابستگی زیادی به صادرات نفت برای تامین هزینه هایش دارد.
نتایج مالی آرامکو یک سال پس از سقوط  بی سابقه بهای جهانی نفت بازارهای جهانی انرژی در پی محدود شدن بیشتر نقل و انتقالات و سفرها در جهان به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و مهم تر از همه حملات رزمندگان یمن به تاسیسات این شرکت عمق خاک عربستان، انتشار یافته است.  
بر اساس نتایج سالانه آرامکو، تولید روزانه این شرکت در این دوره یک ساله معادل ۹.۲ میلیون بشکه نفت خام بوده است.
 بهای جهانی نفت در ماه های اخیر در مقایسه با سقوط بهای هر بشکه نفت شاخص برنت در آوریل ۲۰۲۰ به زیر ۲۰ دلار، به علت کاهش محدودیت های مسافرتی، افزایش روابط بازرگانی و واکسینه شدن افراد بیشتری در برابر بیماری کووید – ۱۹، افزایش چشمگیری یافت و در ماه گذشته (فوریه) برای نخستین بار در طول یک سال گذشته از مرز ۶۰ دلار گذشت و روز یکشنبه به بالای ۶۴ دلار رسید.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی