۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۳۴۱۹۰

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت معادل ۰.۵ درصد رشد به ۶۲ دلار و ۷۷ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در حالی که انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و کاهش حجم ذخایر نفت خام این کشور سبب ترسیم چشم انداز مثبت برای تقاضای نفت گشته است، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه شاهد افزایشی جزئی بود، اما تضعیف ارزش دلار مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.
بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 سنت معادل 0.5 درصد رشد به 62 دلار و 77 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می هم با یک سنت معادل 0.02 درصد افزایش به 59 دلار و 34 سنت رسید.
تحلیلگران موسسه بانکی ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «خوش بینی در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی احساس حاکم بر بازار نفت را تقویت کرده است.»
در حالی که آمارهای منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا طی ماه فوریه به بالاترین رقم 2 سال گذشته رسیده و استخدام ها نیز رشد داشته است قیمت نفت در معاملات اولیه امروز شاهد افزایش اندکی بود. در روزهای گذشته نیز آمارها نشان داده بود فعالیت بخش خدمات امریکا در ماه مارس به ارقام بی سابقه ای رسیده و فعالیت های بخش خدمات چین نیز سریعترین رشد در طی 3 ماه گذشته را تجربه کرده است.
صندوق بین المللی پول روز گذشته اعلام کرد، اقدامات محرک مالی گسترده و بی سابقه اعلام شده توسط کشورهای جهان سبب خواهد شد تا رشد اقتصاد جهانی امسال به 6 درصد برسد که از دهه 1970 میلادی تاکنون بی سابقه است.
بر اساس گزارش انستیتوی نفت آمریکا، حجم ذخایر نفت خام این کشور در هفته اخیر شاهد کاهش بوده در حالی که میزان ذخایر فراورده های نفتی افزایش داشته است. آمارهای رسمی دولت آمریکا در مورد حجم ذخایر انرژی امروز منتشر خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی