۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۳۶۶۶۶

مدیریت لجن‌های نفتی در نفت مناطق مرکزی

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از برنامه‌ریزی برای مدیریت لجن‌های نفتی (Oily Sludge) و به صفر رساندن احتمال آلودگی زیست‌محیطی و ایجاد زنجیره ارزش در این بخش خبر داد.
مدیریت لجن‌های نفتی در نفت مناطق مرکزی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    علیرضا قاسمی‌نژاد، رئیس ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شرکت در نخستین نشست کارگروه لجن‌های نفتی تولیدی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: با توجه به برنامه‌ریزی زیست‌محیطی انجام‌شده و تأکید بر صیانت از محیط‌زیست و توسعه پایدار در چارچوب قوانین و ضوابط سازمان حفاظت محیط‌زیست و شرکت ملی نفت ایران، تعیین تکلیف لجن‌های نفتی و مواد زاید تولیدی ناشی از پسماندهای صنعتی در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این کارگروه در حوزه ستادی شرکت که در آن نمایندگانی از مدیریت تولید، مدیریت امور فنی، اچ‌اس‌ئی و قراردادها عضویت دارند فعال است، افزود: به دنبال نشست‌های متعدد درباره برنامه‌ریزی و تعیین تکلیف اسلج‌های نفتی مخاطره‌آمیز و بازدید کمیته تخصصی موردنظر، مقرر شد به‌منظور تحقق این برنامه، نسبت به واگذاری پسماندها از طریق مزایده عمومی، زمینه رفع آلاینده‌های نفتی فراهم شود.
رئیس ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت  نفت مناطق مرکزی ایران اعلام کرد: بر اساس مصوبه امسال نخستین نشست کمیته یادشده، کارگروهی متشکل از نمایندگان مدیریت تولید و اچ‌اس‌ئی در منطقه چشمه‌خوش حضور یافت و با همراهی مسئولان ذی‌ربط منطقه و ناحیه دهلران درباره برآورد حجم و تخمین کیفیت لجن‌های نفتی موجود در این موقعیت‌ها اقدام شد.
قاسمی‌نژاد تصریح کرد: نشست بعدی کمیته در اسرع وقت تشکیل می‌شود تا برای قیمت‌گذاری و مزایده لجن‌های نفتی تصمیم‌گیری شود.
صنایع نفتی در سراسر دنیا روزانه مقادیری پسماند تولید می‌کنند که باید به‌منظور حفظ محیط‌زیست و ایجاد ارزش‌افزوده این مواد زاید بازیافت و استفاده شود. در همین زمینه لجن و مواد زاید تولیدی به پسماندهای صنعتی یا رسوبات آغشته به مواد هیدروکربوری اطلاق می‌شود که تحت شرایط و الزام‌های عملیاتی از زنجیره اکتشاف، حفاری، تولید، انتقال و ذخیره‌سازی خارج شده و از نظر فنی و عملیاتی قابلیت بازیافت در سیستم‌های فرآورشی موجود را نداشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی