۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۳۶۸۰۰

در جست‌وجوی آب، در سرزمین نفت

تنش آبی در گوشه گوشه خوزستان، مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است؛ در گرمای طاقت‌فرسای تابستان امسال، ساکنان گوشه‌هایی از این منطقه با بشکه و دبه خالی در جست‌وجوی آب هستند، آن هم در شرایطی که نفت زیر پایشان است و مشعل‌های میادین نفتی مثل خورشید بالای سرشان.
در جست‌وجوی آب، در سرزمین نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   روستای زهیریه در شهرستان هویزه و در کنار تاسیسات میدان نفتی آزادگان، یکی از روستاهایی است که گاه با مشکل بی‌آبی و قطعی آب دست و پنجه نرم می‌کند. در روزهای گذشته انتشار عکسی از اهالی این روستا در حالی که پای پیاده با دبه‌های خالی در دست در صف تانکر آبرسانی بودند، خبرساز شد؛ با منظره‌ای از غروب تاسیسات نفتی!
حبیب عفری‌مفرد، فرماندار هویزه  اظهار کرد: با توجه به وضعیت تنش آبی در سراسر کشور و به ویژه استان خوزستان، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته مشکلاتی در تامین آب شرب در برخی روستاهای هویزه از جمله روستای زهیریه که در کنار تاسیسات نفتی است، وجود داشت.
وی افزود: در این دو روز که قطعی و نبود آب در برخی روستاهای هویزه رخ داد، آبرسانی از طریق تانکر به روستاها انجام شد.
فرماندار هویزه گفت: در حال حاضر با توجه به پمپاژ آب در ایستگاه پمپاژ امام علی، مشکل تامین آب این روستاها مرتفع شده است.
عفری‌مفرد ادامه داد: در فضای مجازی عکس‌هایی از مردم روستای زهیریه منتشر و گفته شد که اهالی این روستا که در کنار تاسیسات نفتی قرار دارند در اعتراض به نبود آب تجمع کرده‌اند اما واقعیت این بود که آن عکس‌ها تجمع مردم برای دریافت آب از تانکری بود که در حال آبرسانی بود.
وی گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در تامین آب روستاهای هویزه وجود ندارد اما هر زمان که در بالادست، آب بیشتری برداشت می‌شود با مشکلاتی در تامین آب روستاهای هویزه مواجه می‌شویم.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی