۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۱۳۷۱۲۱

مردم چابهار از کمبود کپسول گاز گلایه دارند

چابهار را باید کانون انواع بحران‌ها نامید؛ از کرونا گرفته تا انواع گرانی و صف و حالا هم کمبود کپسول گاز؛ مسئولان مدعی هستند به زودی مشکل برطرف خواهد شد اما مردم از نبود یک هفته‌ای کپسول گاز به شدت گله‌مند هستند.
مردم چابهار از کمبود کپسول گاز گلایه دارند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مردم چابهار مدعی هستند کپسول گاز که یکی از ملزومات اولیه زندگی به حساب می‌آید در این شهر کمیاب و در بعضی مناطق نایاب شده است.
در واقع گزارشات محلی نشان از این دارد کپسول گاز که قیمتش نیز گاهی سر به فلک می‌گذارد، حالا نایاب شده و این بار ما باید دنبال خود کپسول گاز باشیم تا قیمت آن!

مدیریت شرایط مناسب نیست
برای نمونه یکی از اهالی شهر چابهار مدعی است: فرماندار سکان این شهر را از دست داده؛ از یک هفته پیش تمام شهر را در به در دنبال کپسول گاز می‌گردیم اما پیدا نمی‌شود؛ انگار نه انگار که مردم این شهر هم نیاز به گاز برای پخت و پز و گذراندن کارهای روزانه دارند.
این شهروند افزود: واقعاً وضعیت اسف‌باری است، مطمئناً چند روز بعد هم قرار است کپسول‌های گاز را به شهر گسیل کنند و بگویند بحرانی در کار نبوده در حالی که همین کار مسئولان باعث می‌شود صف‌های طویل و بدون هیچگونه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کشیده شود تنها به خاطر اینکه مدیران بلد نیستند شهر را مدیریت کنند.
یکی دیگر از اهالی شهر چابهار نیز اظهار داشت: باور کنید خیلی وقت بود دنبال کپسول گاز با قیمت دولتی می‌گشتم اما هیچ جا پیدا نمی‌شد تا اینکه بالاخره یک نفر انگار که دارد به من مواد مخدر می‌فروشد صدایم کرد و برای یک کپسول گاز کوچک به من قیمت 50 هزار تومانی پیشنهاد داد و مجبور شدم به دلیل اینکه در مضیقه هستم به همین قیمت راضی شوم.

برخورد قاطعی با متخلفان صورت گرفته است
گفتگو  با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار حکایت از این دارد که در واقع به دلیل عدم انجام حمل و نقل گاز است که اکنون شهرستان چابهار بدون کپسول گاز مانده است.
حمیدرضا شایان با اشاره به شناسایی سه دستگاه متخلف توزیع کپسول گاز در سطح شهرستان چابهار توضیح داد: اول باید توجه داشت که با بازدیدهای انجام شده طی روزهای گذشته و مشاهده تخلف در توزیع گاز کپسولی در سطح شهر چابهار، برای تعدادی از توزیع کنندگان پرونده تخلف تشکیل دادیم.
به گفته این مقام مسئول برای سه خودروی توزیع کننده کپسول گاز مایع شهری به دلیل تخلف گرانفروشی پرونده جریمه نقدی و برای یک دستگاه خودرو توزیع گاز مایع با توجه به اعلام گزارش مردمی، پرونده تخلف تحت عنوان عرضه خارج شبکه توزیع به ارزش تشکیل شده است.
وی ادامه داد: ضمناً پرونده دو دستگاه خودرو توزیع کننده کپسول گاز مایع در دست بررسی است که طی روزهای آینده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد و با توجه به تکرار تخلفات توزیع گاز در سطح شهر چابهار به مدیر شرکت پرسی ایران گاز ایرانیان نیز تذکر داده شد و در صورت ادامه روند برای این شرکت پرونده تخلف ریالی تشکیل می‌شود.

به زودی شاهد تأمین کپسول گاز خواهیم بود
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار افزود: با توجه به تشکیل جلسه در محل شرکت پرسی ایران گاز با حضور نمایندگان فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و مدیر شرکت گاز، این شرکت متعهد به تأمین به موقع گاز مایع شهرستان شد و قرار بر این شد شرکت گاز ایرانیان چابهار، قبل از هرگونه کمبود بلافاصله موضوع را به فرمانداری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار جهت پیش‌بینی تدابیر لازم اعلام کند.
وی از شهروندان چابهاری درخواست کرد به منظور جلوگیری از تخلفات رانندگان خودروهای توزیع گاز شهری نسبت به ثبت‌نام در سامانه توزیع الکترونیکی گاز مایع اقدام کنند.
شایان گفت: بنا بر اعلام مدیریت شرکت گاز ایرانیان چابهار، از ابتدای هفته جاری، کمبودی در زمینه تأمین گاز از بندرعباس وجود نداشته و به طور مستمر تانکرهای حمل گاز در حال انتقال از بندرعباس هستند و با توجه به وقفه‌ای که طی هفته گذشته به دلیل خرابی دو دستگاه تانکر به وجود آمده بود، بر اساس آخرین گزارشات، این مشکل نیز برطرف شده و طی روزهای آینده با توجه به سیستم جارویی توزیع، کمبود به وجود آمده جبران خواهد شد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی