۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۳۷۳۲۱

مشکل کمبود گاز در ایرانشهر ادامه دارد

اعتراضات مردمی به کمبود کپسول گاز در ایرانشهر همچنان ادامه دارد.
مشکل کمبود گاز در ایرانشهر ادامه دارد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مسئله کمبود کپسول گاز در استان  سیستان و بلوچستان نه مربوط به امروز بلکه مربوط به سال‌های متمادی می‌شود که با توجه به انتشار تصاویر آن در رسانه‌ها، اخیراً به این مسئله زیاد پرداخته شده و حتی در برخی شهرستان‌ها تا حدودی نیز مشکل حل شده است.
رسیدگی به این مسئله قدرت و ورود جدی یک دادستان را می‌طلبد؛ همان طور که اواخر سال گذشته دادستان زاهدان با انتشار تصاویر صف‌های طویل کپسول گاز در این شهر، سریعاً به مسئله ورودی جدی پیدا کرد و به مسئولان مربوطه فرصتی یک هفته‌ای برای حل معضل موجود داد.  

چرا بازار سیاه؟!
تفاوت قیمت بازار اصلی با بازار سیاه چیزی بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و در موارد معدودی نیز بیشتر از این حرف‌ها است، کماکان که فردی هفته گذشته در چابهار مدعی شد در دوران کمبود کپسول گاز، به دلیل در مضیقه بودن مجبور شده بود برای این کپسول‌های ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی، ۲۰۰ هزار تومان بپردازد.
کلاً کمبود یا نبود کپسول گاز در بازار معمول باعث می‌شود بازار سیاه عاملان فروش غیر مجاز کپسول گاز گرم بشود. 
یکی از شهروندان ایرانشهری که در صف طویلی برای کپسول گاز ایستاده بود، می‌گوید: می‌طلبد نظارت‌های بیشتری توسط مسئولان انجام شود تا مشخص شود لااقل چطور ممکن است کپسولی که صبح در بازار عامل فروش مجاز باید به فروش می‌رفته، عصر از بازار سیاه سر در آورده است و اصلاً چرا باید در بازار سیاه کپسول بیشتر از بازار اصلی باشد.
این شهروند ادامه می‌دهد: مسئولان خودشان را به خواب زده‌اند و اصلاً حال مردم را درک نمی‌کنند، من دیروز صبح هم در همین صف ایستاده بودم که تا ظهر منتظر رسیدن کپسول گاز بودیم و در آخر، ماشین حمل کپسول به عامل مجاز وارد شد و با توزیع حدوداً چهل کپسول رفت و عامل مجاز نیز تعطیل کرد.
بر اساس این گزارش، این بار طی هفته اخیر مردم ایرانشهر با چنین مشکلی روبرو شده‌اند  و  مردم مدعی بودند بازار سیاه فروش کپسول شدیداً گرم شده است و شب هنگام علی‌الخصوص قیمت‌ها تا ۸۰ هزار تومان و به بالا می‌رود.

 ابتلای سه راننده پرسی گاز به کرونا
فرماندار ایرانشهر می‌گوید «مشکل حمل گاز توسط پرسی گاز به دلیل ابتلای سه راننده به کرونا بوده است که بر طرف و طی سه روز گذشته گاز به ایرانشهر حمل شده است و حالا مشکلی در این زمینه نیست.»
علی شعبانی می‌افزاید: همین امروز در شهر ایرانشهر بیش از ۴۷۰۰ و در بمپور ۴۴۰۰ کپسول توزیع شده است که با احتساب اطراف شهرستان، جمعاً بیش از ۱۵۰۰۰ کپسول گاز فقط توسط پرسی گاز توزیع شده است.»
  در واقع یکی از توزیع کنندگان اصلی کپسول گاز پرسی گاز است که هر وقت نیز کپسول کم یا نایاب می‌شود، اول از همه چه مسئول و چه مردم به سراغ این شرکت می‌روند، قبل از این هم به دلیل خرابی ماشین، این شرکت در چابهار وضعیت مشابهی را به وجود آورده بود که اگر چه حل شد، اما مسئله این بود که شرکت مزبور با وجود اطلاع از خرابی ماشین حمل و نرسیدن کپسول به شهر، مسئولان امر را در جریان موضوع قرار نداده بود.

 مشکلی در زمینه توزیع نداریم/ نظارت‌ها انجام می‌شود
در انتها شعبانی فرماندار ایرانشهر اینطور تأکید می‌کند: وجود بروز مشکل برای برخی راننده‌های شرکت‌ها مسئله آفرین شده بود که مسئله توسط بقیه جبران شده و شرکت مزبور در کمترین زمان به خط حمل و توزیع برگشته است.
با این حال تمامی توضیحات فرماندار ما را اقناع نکرد چرا که مسئله دیگر و اصلی که خود فرماندار هم طی تماس اولیه تلفنی با ما پذیرفت، این بود که هنوز بازار سیاه فروش کپسول در ایرانشهر وجود دارد که با قیمت‌هایی از ۴۰ هزار تومان به بالا کپسول را به مردم در مضیقه می‌فروشند و از بحران‌های کمبود کپسول نیز نهایت استفاده را می‌برند.
در مورد این موضوع، مسئله اول اینکه چنین بازار سیاه‌هایی چطور کپسول خود را فراهم می‌کنند (یعنی می‌صرفد از شهر دیگری آن هم نه از استان که همیشه در رسانه‌ها مسئله کمبود کپسولش رسانه‌ای می‌شود، بلکه از شهر‌های استان همجوار کپسول به ایرانشهر حمل کنند) مسئله دوم هم اینکه اصلاً چرا باید بازار سیاه کپسول‌های گاز وجود داشته باشد که توزیع کنندگان و فروشندگان مجاز نیز طمع کنند که به سمت چنین بازار‌هایی بروند، آیا نباید بر بازار سیاه‌های موجود در ایرانشهر، نظارتی جدی وجود داشته باشد.
 
منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی